Znamy wyniki sprzedaży Star Wars Battlefront. Czy film przyczynił się do sukcesu gry?
Kampania reklamowa związana z premierą filmu Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy odbiła się szerokim echem w społeczności graczy, lecz czy nostalgia i chęć wzięcia udziału w bitwach z wielkiego ekranu wpłynęła na wyniki sprzedaży gry?
Jak dobrze wiemy, każda gra sprzedaje się najlepiej przez pierwsze kilkanaście dni po swojej premierze, a tytuły wysokobudżetowe, do których z pewnością należy , zwykle lądują wtedy na szczycie wszystkich tabel sprzedaży. Na nieszczęście dla wydawców, gra od samego początku rywalizowała z takimi markami jak Call of Duty czy Fallout, więc miała małe szanse stać się najpopularniejszą produkcją miesiąca.
Według analityka z Wedbush Securities, Michael'a Patcher'a w listopadzie rozeszło się w 6 milionach egzemplarzy, co było znacznie niższym wynikiem, niż początkowo przewidywano. Co ciekawe, w grudniu zanotowano sprzedaż kolejnych 6 milionów. Nieczęsto mamy do czynienia z taką sytuacją, jednak tym razem powód jest prosty - sukces filmu Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy i chęć powrotu do tego uniwersum skusiła mnóstwo osób do sięgnięcia po grę.
Jeżeli jesteście ciekawi, czy wyniki te są spowodowane jedynie kampanią marketingową EA i Disneya czy gra broni się, sama zajrzyjcie do naszej recenzji.