The Phantom Pain na PS3 miało liczne problemy. Jak deweloperzy je rozwiązali?

Gry
891V
The Phantom Pain na PS3 miało liczne problemy. Jak deweloperzy je rozwiązali?
Andrzej Ostrowski | 23.12.2015, 19:35

W trakcie wykładu w paryskim muzeum nauki Cité des Sciences et de l’Industrie, były dyrektor technologiczny Konami, Julien Merceron opowiedział o problemach, z jakimi musieli zmierzyć się deweloperzy , aby gra wyglądała dobrze na starszej generacji konsol.

Według Mercerona jednym z problemów, z jakim zmierzyli się deweloperzy, była niemożliwość przekonania zarządu do porzucenia PS3 i Xbox 360. Pomimo że ostatecznie to jednak zarząd miał rację, programiści i graficy mieli całą masę problemów ze sprostaniem wymaganiom, które postawili przed nimi ich przełożeni.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przede wszystkim problemem było to, że gra wykorzystywała rozwiązania charakterystyczne dla nowszej generacji konsol i wersja na PS3 wymagała zmian od strony silnika jak i samych narzędzi. Metal Gear Solid V: The Phantom wizualnie jest naprawdę ładną grą i nikt z zespołu deweloperskiego nie chciał, aby uległo to zmianie.

Dlatego od strony silnika zdecydowano, aby większość animacji była przechowywana na PlayStation 3 w GPU. Programiści zazwyczaj nie stosują tej metody, gdyż może wywołać problemy z transferem danych pomiędzy poszczególnymi pamięciami. Ku zaskoczeniu zespołu rozwiązanie zadziałało naprawdę nieźle.

Drugim problemem do rozwiązania była kompresja tekstur. Programiści uwielbiali kompresję, gdyż pozwalała zaoszczędzić duże ilości pamięci. Z wiadomych względów kompresji nienawidzili graficy. Wymyślono jednak, że przecież można skompresować tekstury, a następnie je ręcznie poprawić, gdyby któraś nie wyglądała po całym procesie wystarczająco dobrze. Wymagało to olbrzymiego nakładu pracy, ale dzięki temu wyglądał naprawdę dobrze na starszej generacji konsol.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2015/12/22/metal-gear-solid-v-keeping-ps3xbox-360-caused-big-problems-for-the-devs-heres-how-it-was-solved/

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper