Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 23.12.2015 19:35
The Phantom Pain na PS3 miało liczne problemy. Jak deweloperzy je rozwiązali?
820V

The Phantom Pain na PS3 miało liczne problemy. Jak deweloperzy je rozwiązali?

W trakcie wykładu w paryskim muzeum nauki Cité des Sciences et de l’Industrie, były dyrektor technologiczny Konami, Julien Merceron opowiedział o problemach, z jakimi musieli zmierzyć się deweloperzy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PS4), aby gra wyglądała dobrze na starszej generacji konsol.

Według Mercerona jednym z problemów, z jakim zmierzyli się deweloperzy, była niemożliwość przekonania zarządu do porzucenia PS3 i Xbox 360. Pomimo że ostatecznie to jednak zarząd miał rację, programiści i graficy mieli całą masę problemów ze sprostaniem wymaganiom, które postawili przed nimi ich przełożeni.

Przede wszystkim problemem było to, że gra wykorzystywała rozwiązania charakterystyczne dla nowszej generacji konsol i wersja na PS3 wymagała zmian od strony silnika jak i samych narzędzi. Metal Gear Solid V: The Phantom wizualnie jest naprawdę ładną grą i nikt z zespołu deweloperskiego nie chciał, aby uległo to zmianie.

Dlatego od strony silnika zdecydowano, aby większość animacji była przechowywana na PlayStation 3 w GPU. Programiści zazwyczaj nie stosują tej metody, gdyż może wywołać problemy z transferem danych pomiędzy poszczególnymi pamięciami. Ku zaskoczeniu zespołu rozwiązanie zadziałało naprawdę nieźle.

Drugim problemem do rozwiązania była kompresja tekstur. Programiści uwielbiali kompresję, gdyż pozwalała zaoszczędzić duże ilości pamięci. Z wiadomych względów kompresji nienawidzili graficy. Wymyślono jednak, że przecież można skompresować tekstury, a następnie je ręcznie poprawić, gdyby któraś nie wyglądała po całym procesie wystarczająco dobrze. Wymagało to olbrzymiego nakładu pracy, ale dzięki temu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PS4) wyglądał naprawdę dobrze na starszej generacji konsol.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2015/12/22/metal-gear-solid-v-keeping-ps3xbox-360-caused-big-problems-for-the-devs-heres-how-it-was-solved/

Tagi: Kojima Productions Metal Gear Solid V: The Phantom Pain playstation 3 playstation 4