Rynek gier wideo w Polsce wart jest 650 mln złotych

Gry
1021V
Rynek gier wideo w Polsce wart jest 650 mln złotych
Paweł Musiolik | 22.10.2015, 15:47

Z reguły ciężko o jakiekolwiek informacje dotyczące rynku gier wideo w Polsce. Na szczęście, co jakiś czas GfK publikuje raporty na temat jego stanu. Z najnowszego wynika, że nasz rynek wart jest 650 milionów złotych, co daje wzrost o 8,5% względem poprzedniego.

Analiza obejmowała rynek pudełkowych gier na konsole i PC-ty, oraz same konsole stacjonarne i przenośne. Zakres w którym zbierano dane to styczeń - wrzesień 2014 oraz styczeń - wrzesień 2015. Dane zebrano z ponad 6000 sklepów w Polsce. Wnioski?

Dalsza część tekstu pod wideo

Największe wzrosty zanotowano w sprzedaży pudełkowych gier na PC-ty (o 17% względem roku poprzedniego). Gry konsolowe zaliczyły wzrost o 10%, a sprzedaż samych konsol podskoczyła o 5% w porównaniu do 2014 roku. Same konsole tej generacji sprzedają się dwa razy lepiej niż rok temu, dzięki czemu posiadają 67% udziałów w rynku.

Bardzo dobrze wygląda również wzrost sprzedaży gier na konsole tej generacji. W ciągu roku, zaliczyły skok o 25 punktów procentowych, co daje im udział w rynku na poziomie 33%. Gracze najchętniej kupują gry z oznaczeniem 18+ (35% w tym roku, wzrost o 8 pp), a najrzadziej gry z oznaczeniem 12+ i 16+ (8% udziału w rynku, spadek kolejno o 4 i 5 pp).

Największą popularnością cieszą się gry akcji (35% udziału w rynku), później sportowe (18%), pozostałe (11%), RPG akcji (9%) i strzelanki (8%).

Jak więc widać - rynek gier rośnie, a konsole tej generacji zdobywają coraz więcej miejsca na rynku dla siebie. I potwierdza się to, o czym nieoficjalnie wiadomo od dawna - gracze kupują konsole, ale sprzedaż gier na PS4 i X0 wypada słabo w porównaniu do samych konsol.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper