Poznajcie Project Big, czyli pierwowzór serii Uncharted

Gry serii Uncharted to dziś jedne z najlepszych konsolowych produkcji na wyłączność. Przygody Drake'a dostaną niebawem sequel w postaci i zremasterowaną paczkę pierwszych trzech części, ale skąd się w ogóle wziął pomysł na grę?
Rok 2005. Przyszłoroczna premiera PlayStation 3 zachęca studio Naughty Dog do stworzenia nowego IP, które dorówna reszcie ich produkcji - seriom Crash Bandicoot oraz Jak & Daxter. Moc nowego sprzętu przyniosła pomysł odejścia od kolorowych zwierzaków i spróbowania czegoś z bardziej realistycznie wyglądającymi ludźmi jako bohaterami. Czegoś wciąż zabawnego, lecz bardziej poważnego i zaawansowanego technologicznie.




Tak zaczęło się wyrabianie dróg, których studio dotąd nie obierało. Wierne odwzorowanie ruchów twarzy, wykorzystanie technologii motion capture, animacje dostosowujące się do tego, co dzieje się na ekranie... Do samej roli Drake'a przesłuchano kilkudziesięciu aktorów, zanim serca twórców zdobył Nolan North.
W rozmowie z serwisem The Verge, Josh Scherr z Naughty Dog przyznał nawet, że wczesna wersja bohatera była inspirowana wyglądem Johnny'ego Knoxville'a z Jackassa, ale potem zdecydowano się na oblicze nieco bardziej przystojnego zawadiaki.
Seria przeszła od tamtego czasu długą drogę i po dziesięciu latach jej sequel i kolekcja remasterów są jednymi z najbardziej oczekiwanych gier. dostaniemy 18 marca 2016 roku, a trafi do sprzedaży 7 października jeszcze tego roku.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Uncharted 4: Kres Złodzieja.