Daniel Stroński Daniel Stroński 07.08.2015 09:56
Gdyby Final Fantasy XV nie wychodziło również na Xboksa, 1080p/30 FPS byłoby możliwe; o 60 klatkach zapomnijcie
908V

Gdyby Final Fantasy XV nie wychodziło również na Xboksa, 1080p/30 FPS byłoby możliwe; o 60 klatkach zapomnijcie

playteście grywalnego dema Final Fantasy XV (PS4) "Episode Duscae" Musiol wytknął, że gra chodziła w 900p i z bardzo niestabilnym framerate'em. Gamescom przyniósł świeży zwiastun, ale gracze martwią się o techniczną stronę gry. Mamy komentarz na temat rozdzielczości i wyświetlanych klatek na sekundę.

Serwis Dualshockers spytał opiekuna projektu Hajime Tabatę o zapowiadaną rozdzielczość 1080p i 30 klatek na sekundę:

Prawda jest taka, że są różnice w specyfikacjach obu konsol [gra wychodzi na PS4 i XOne - dop. red.]. Chyba jeszcze nie ujarzmiliśmy mocy każdej z nich. Ciągle nad tym pracujemy.

Gdybyśmy tworzyli grę na tylko jedną platformę i naprawdę ją zoptymalizować w tym celu, wspomniane 1080p/30 FPS byłoby bardzo możliwe.

Ale to gra multiplatformowa i nie mogę zapewnić, że uda się uzyskać taki wynik na wszystkich konsolach. [...] Na razie mogę jedynie potwierdzić takie 30 klatek, jakie widzieliście w Episode Duscae 2.0 [usprawniona wersja dema - dop. red.].

Tabata dodał ponadto, że 60 klatek jest niemożliwe na konsolach - wg niego otwarty świat i dynamiczna walka nie pozwalają osiągnąć takiego framerate'u.

Final Fantasy XV (PS4) mamy dostać w przyszłym roku.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2015/08/06/final-fantasy-xv-director-talks-frame-rate-on-ps4-and-xbix-one-pc-might-be-considered-after-launch/

Tagi: Final Fantasy XV gc 2015 hajime tabata PlayStation 4 Square Enix