Ubisoft tłumaczy dlaczego cyfrowe wersje gier utrzymują wysoką cenę

Przywykliśmy już do faktu, że cyfrowe wersje gier w momencie premiery kosztują tyle samo, ile ich fizyczne odpowiedniki, a w Polsce nawet i więcej. Jednak na obniżki cen wersji cyfrowych czekamy zdecydowanie dużo dłużej niż w przypadku gier w pudełkach. Yves Guillemot z Ubsoftu spróbuje nam wytłumaczyć taki stan rzeczy.
Ubisoft został zapytany o różnice w cenach gier cyfrowych i fizycznych. Jako przykład podano - w PlayStation Store gra wciąż kosztuje 60 dolarów czyli tyle samo ile w listopadzie. Natomiast wersję na PlayStation 4 można kupić w Amazonie już za 24 dolary.
Wersje cyfrowe reagują szybciej niż te, które umieszczamy w sklepach, jednak te reakcje zachodzą zdecydowanie szybciej na PC niż na konsolach. Gry starsze niż rok w wersjach cyfrowych zachowują się dynamiczniej na konsolach ponieważ w sklepach jest mniej sztuk. To nowy biznes, nowy trend. Myślimy, że z czasem to wszystko się wyrówna, ale w tej chwili wszystko zależy od tego kto i kiedy wyskoczy z jakąś promocją.




Dyrektor finansowy Ubisoftu - Alain Martinez - dodał:
W dystrybucji cyfrowej nie sprzedamy gry za cenę niższą w porównaniu do fizycznego wydania. W ciągu kilku tygodniu lub miesięcy wszystko może się zmienić. Tak jak mówił Yves - czasem trafi się promocja w Amazonie, której nie ma w GameStopie. My natomiast możemy zareagować na to wydaniem cyfrowym.
W tej chwili jesteśmy bardziej agresywni na rynku PC ponieważ tam dystrybucja cyfrowa jest bardzo silna. Raczej pozostaniemy bardziej konserwatywni w przypadku konsol i bardziej elastyczni w przypadku PC.
Guillemot zwrócił uwagę na jeszcze jeden czynnik jakim jest ilość sztuk danej gry na sklepowych półkach.
Do rozważenia pozostaje kwestia zapasu w sklepach. W pierwszej kolejności chcemy zmniejszyć ilość sztuk na sklepowych półkach zanim obniżymy cenę cyfrowej gry.