"PS3 ograniczało nas przy tworzeniu Far Cry 4"

To o czym wiedziało większość ludzi - wreszcie znalazło potwierdzenie w słowach pracownika Ubisoftu, który odpowiadał za tworzenie . Tak, PS3 ograniczało deweloperów i nakładało kajdany na wersję lądującą na PS4.
Stephen McAuley w trakcie GDC przyznał, że tworzenie negatywnie wpłynęło na to, jak ostatecznie wyglądała wersja na PS4.
Naszym zadaniem było tworzenie na konsole tej generacji, mając na uwadze poprzednią. Dlatego skorzystaliśmy z tego samego silnika napędzającego . Niestety, ograniczało nas to w wielu aspektach, gdyż musieliśmy pamiętać o starszych konsolach. Pod koniec projektu musieliśmy dodatkowo wrócić do wersji na PS3 i Xboksa 360 by sprawdzić czy wszystko działa.
Co ucierpiało? Chociażby oświetlenie w grze, które zrobione lepiej - uderzyłoby w wersje na starą generację konsol. Dlatego pozostawiono to w gorszej jakości. Cóż, kolejny przykład, że gry międzygeneracjowe powinny jak najszybciej zniknąć.



