Rune Factory: Guardians of Azuma

Rune Factory: Guardians of Azuma

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

NS2 -
PC -
NS -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Marvelous
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Symulator życia
Premiery
Świat:
05.06.2025
Europa:
05.06.2025
Producent:
Marvelous
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Symulator życia
Premiery
Świat:
05.06.2025
Europa:
05.06.2025

Rune Factory: Guardians of Azuma - opis gry

Rune Factory: Guardians of Azuma to japońska gra RPG z elementami farming sima wyprodukowana przez Marvelous i wydana na Zachodzie przez XSEED Games. Akcja rozgrywa się w świecie inspirowanym Dalekim Wschodem. Tytuł powstawał równolegle z Rune Factory 6, które czerpało z kolei z kultury zachodniej.

Fabuła - Rune Factory: Guardians of Azuma

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja Rune Factory: Guardians of Azuma rozgrywa się we wschodnich krainach Azumy, gdzie protagonista z amnezją odkrywa, że jest Tancerzem Ziemi – wybranym do powstrzymania katastrofy znanej jako Niebiański Upadek. W trakcie podróży bohater poznaje lokalnych bogów, stopniowo odsłaniając tajemnice własnej przeszłości i historii Azumy. Początkowy cel – przebudzenie bóstw – z czasem przeradza się w znacznie ważniejszą misję.

Rozgrywka - Rune Factory: Guardians of Azuma

Założenia rozgrywki, pomimo zmiany settingu, nie uległy radykalnym zmianom względem poprzedników.

W Rune Factory: Guardians of Azuma kluczowy jest system więzi między postaciami. Mechanika budowania przywiązania jest prosta: rozmowy z postaciami i wybór aktywności lub tematów dialogowych wpływają na poziom sympatii, z możliwością dodatkowego zwiększania go poprzez wręczanie prezentów (w niektórych przypadkach istnieje też możliwość romansowania). W miarę poznawania postaci można sprawdzać ich profile, preferencje oraz bonusy za osiągnięcie określonych poziomów więzi. Obok eksploracji i uprawy roli interakcje stanowią istotną część rozgrywki. 

Rozwijanie więzi z postaciami pozwala na dołączanie ich do drużyny podczas walk, a później także na werbowanie potworów, zwiększając taktyczne możliwości. Walki w Guardians of Azuma opierają się na prostych mechanikach: unikaniu ataków, łączeniu ciosów i używaniu specjalnych umiejętności. Różnorodność broni – od szybkich ostrzy po powolne, ale potężne długie miecze – oraz ich osobne drzewka umiejętności dodają jednak więcej głębi rozgrywce. Co więcej, bronie można też ulepszać.

Eksploracja w grze obejmuje rozległe tereny i starannie zaprojektowane lochy, wzbogacone o dodatkowe ścieżki, unikalną stylistykę oraz zagadki, które urozmaicają progresję. Dodatkowym elementem jest możliwość podróżowania na smoku po niebiańskich wyspach, gdzie znajdują się mniejsze lokacje wypełnione przeciwnikami i przedmiotami.

Kolejnym istotnym elementem gameplayu jest zarządzanie wioskami, obejmujące uprawę ziemi oraz rozbudowę terenu strukturami i dekoracjami. System uprawy jest przystępny – wymaga jedynie przygotowania odpowiednich grządek, wysiania nasion i uwzględnienia warunków glebowych, przy minimalnej złożoności. Rozwój wiosek, mierzony wskaźnikami doświadczenia, odblokowuje nowych mieszkańców, których można przydzielać do różnych zadań, w tym uprawy roli, co automatyzuje proces. Głównym źródłem dochodu są dostarczane codziennie płody rolne, choć możliwe jest też ręczne zarządzanie dostawami.

Wideo - Rune Factory: Guardians of Azuma

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper