Dinkum

Dinkum

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
James Bendon
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Symulator życia
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
23.04.2025
Europa:
23.04.2025
Producent:
James Bendon
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Symulator życia
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
23.04.2025
Europa:
23.04.2025

Dinkum - opis gry

Dinkum to symulator życia wyprodukowany przez Jamesa Bendona i wydany przez Krafton. Tytuł ukazał się na PC i Nintendo Switch.

Fabuła - Dinkum

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod względem założeń gra przypomina serię Harvest Moon/Story of Seasons. Akcja rozpoczyna się w South City – nudnym, szarym mieście, gdzie nawet najlepszym przysmakiem jest gotowany blobfish. Pewna starsza pani o imieniu Fletch daje nam szansę na ucieczkę z tej monotonnej rzeczywistości i powrót do miejsca jej urodzenia, które musimy pomóc przekształcić w tętniące życiem miasto.

Rozgrywka - Dinkum

Dinkum to gra, która łączy przytulny klimat znany z serii Animal Crossing z intensywniejszymi elementami walki i przetrwania. Dzika przyroda na wyspie często atakuje gracza – zarówno bez prowokacji, jak i w odpowiedzi na jego działania. Mimo to rozgrywka oferuje wiele sposobów na urozmaicenie życia: można zapraszać nowych przyjaciół do osady, zdobywać ich zaufanie, by zamieszkali na wyspie, zarabiać walutę (Dinks) i Punkty Pozwoleń na rozbudowę miasta oraz craftować narzędzia i meble. Istnieje też system kolekcjonowania stworzeń.

Kluczowym elementem unikalności Dinkum jest umiejętne wykorzystanie znanych mechanik oraz unikanie przytłaczającej złożoności. Gra stopniowo wprowadza nowe aktywności, wymagając najpierw zdobycia odpowiednich licencji (np. do rolnictwa czy zakupu narzędzi), co pozwala graczom na naturalne poznawanie świata bez natłoku opcji. Australijskie korzenie gry są widoczne zarówno w warstwie narracyjnej (postać Teda Selly’ego, nawiązująca do historycznego Neda Kelly’ego), jak i w designie mechanik.

Eksploracja obejmuje zarówno niebezpieczne lokacje, takie losowo generowane Deep Mines pełne wrogów i skarbów, jak i spokojniejsze obszary typu Island Reef, obfitujące w egzotyczną florę i faunę. Należy jednak pamiętać, by opuścić te tereny przed północą – gra automatycznie kończy pobyt po upływie czasu.

System zdrowia i kondycji został zrewolucjonizowany w aktualizacji Breezy Autumn: odpowiednie jedzenie zapewnia teraz cenne buffy, a wyczerpanie kondycji nie zmusza do natychmiastowego zakończenia dnia. Dzięki temu gracz może być bardziej aktywny, a dodatkowe ułatwienia – jak szybko regenerująca się kondycja przy używaniu lotni – sprawiają, że poruszanie się po wyspie jest płynniejsze i przyjemniejsze.

Wideo - Dinkum

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper