ASH: Archaic Sealed Heat - opis gry
ASH: Archaic Sealed Heat to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez Mistwalker we współpracy z Racjin i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na Nintendo DS. W pracach nad nim udział brał Hironobu Sakaguchi, twórca Final Fantasy.
Fabuła - ASH: Archaic Sealed Heat
W świecie podzielonym między trzy królestwa – Millinear, Sumnelthię i Aceshin – wybucha wojna. Aceshin oskarżane jest o wysłanie mechanicznych żołnierzy, zwanych Mechanikami, którzy podsycają konflikt z Samnersią. W tym samym czasie pradawna klątwa zostaje zerwana – magiczny płomień, niegdyś zapieczętowany, a zdolny zamieniać wszystko w magiczny popiół, wymyka się spod kontroli. Jego moc przybiera postać Salamander i potężnego Ognistego Węża, które sieją zniszczenie.
Podczas koronacji Aisyi, młodej władczyni Millinear, pojawia się Salamander i w mgnieniu oka spopiela wszystkich obecnych – oprócz niej. Jedynym śladem po królestwie jest odziedziczona przez bohaterkę bransoleta. Determinowana chęcią odbudowy swojego królestwa, Aisya wyrusza w ślad za Ognistym Wężem.
Rozgrywka - ASH: Archaic Sealed Heat
ASH to taktyczna gra RPG, w której gracz kieruje Aisyą i jej armią w serii turowych bitew, rozgrywających się na polu podzielonym na kwadratowe pola. System walki Team Tactics opiera się na drużynach trzyosobowych, reprezentowanych na polu bitwy przez przywódcę (tylko żywa postać może pełnić tę rolę), podczas gdy pozostali członkowie to wojownicy z popiołu. Podczas fazy przemieszczania jednostki poruszają się, zużywając wspólną pulę Punktów Akcji – po jej wyczerpaniu tura się kończy, a punkty odnawiają się w następnej kolejce.
Walka przełącza się w tryb turowy z modelami CGI. Gracz wybiera czynność z menu: standardowy atak, magię, użycie przedmiotu, obronę, umiejętności specjalne (Arts), widowiskowe ataki EX Arts lub ucieczkę. Pozycja postaci względem wroga wpływa na skuteczność ataków i dostępne umiejętności. Jeśli członek drużyny polegnie i nie zostanie wskrzeszony, nie będzie dostępny w kolejnej bitwie, a śmierć przywódcy eliminuje cały zespół. Przegrana następuje także po pokonaniu Aisyi, wymuszając wczytanie zapisu.
Oprócz unikalnych postaci gracz rekrutuje generycznych żołnierzy w klasach takich jak Long Sword (wojownik), Black Magic (ofensywna magia), White Magic (leczenie), Butler (obrona), Ittemer (rzucanie przedmiotów), Steeler (złodziej) czy Monster Magic (przywoływanie). Zwykłe jednostki giną na stałe, co wymaga uzupełniania strat między misjami. Po każdej rozgrywce gracz otrzymuje ocenę – im wyższa, tym lepsze nagrody. Możliwość powtarzania rozdziałów pozwala zdobywać dodatkowe doświadczenie i zasoby przed kolejnymi wyzwaniami.
Kluczowym elementem jest zarządzanie drużyną: wyposażanie jednostek, dobór klas i planowanie strategii, uwzględniające mocne strony postaci. System nagradza precyzyjne taktyczne decyzje, ale pozwala też na eksperymentowanie z różnymi stylami walki.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych