The Silver Case

The Silver Case

8,7
3 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Grasshopper Manufacture
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Premiery
Świat:
07.10.1999
Producent:
Grasshopper Manufacture
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Premiery
Świat:
07.10.1999

Recenzja redakcji

Recenzja: The Silver Case (PS4)
8.0
Recenzja: The Silver Case (PS4)
PS4

The Silver Case - opis gry

The Silver Case jest powieścią graficzną z elementami przygodówki autorstwa Goichiego Sudy (SUDA51), wydaną na konsolę PlayStation w październiku 1999. Za developing odpowiadało Grasshopper Manufacture, a wydało ją ASCII Entertainment.

Akcja gry rozgrywa się w 1999 r. na obszarze zwanym "24 Dystrykty", w którym dochodzi do serii równie tajemniczych, co dziwnych morderstw. Detektyw Kusabi, weteran wydziału High-degree Murder Divison (HMD) z Posterunku Policji 24 Dystryktów odkrywa, że profil mordercy pokrywa się z osobowością Kamui Umehary - zabójcy mającego kilka lat temu na koncie serię udanych kontraktów na kluczowych członkach rządu. Kusabiemu udało się doprowadzić do śmierci napastnika, ale wszystko wskazuje na to, że Umehara powrócił do świata żywych i ponownie pała się swoim fachem. Ale czy to na pewno on stoi za kolejnymi zabójstwami?

Dalsza część tekstu pod wideo

Fabuła gry przedstawiona jest na przestrzeni dwóch różniących się scenariuszy. Rozdziały wchodzące w skład scenariusza "Transmitter" (zwane "sprawami") dotyczą pogoni funkcjonariuszy HMD za zabójcą i są autorstwa Goichiego Sudy, z kolei rozdziały ze scenariusza "Placebo" (zwane "raportami") śledzą poczynania dziennikarza-wolnego strzelca przyglądającego się sprawie, a za które odpowiadają Masahi Ooka i Sako Kato.

Gra nie odbiega mechaniką od innych tytułów z gatunków visual novel oraz point'n'click - podstawą rozgrywki jest czytanie pojawiającej się na ekranie narracji oraz wyszukiwanie elementów do interakcji za pomocą kursora w sekcjach eksploracyjnych. Bohater porusza się w nich w środowisku 3D po zamkniętych szlakach, na których znajduje tzw. "Contact Points" - zagadki numeryczne, których rozwiązanie odkryje kolejny ślad oraz pozwoli pchnąć fabułę do przodu. Niektóe z nich mogą być także ponownie sprawdzone, co pozwoli odkryć dodatkowe przedmioty określane przez grę "Implementami". Tym, co wyróżnia The Silver Case od reszty jest sposób prezentacji rozgrywki, nazwany przez twórców "Film Window". Polega on na tym, że poza czytanym tekstem ekran jest nieustannie przecinany przez różnej maści materiały pomagające budować klimat opowieści - ilustracje, digitalizowane zdjęcia, generowane w czasie rzeczywistym trójwymiarowe obiekty, klipy filmowe, pisane różnymi czcionkami frazy, przemykające przed wzrokiem neonowe ramki itp.

Gra doczekała się w latach 2005-2006 portu na telefony komórkowe marki i-mode i Yahoo! Keitai pod tytułem Silver Case, 25 Ward. Zawierał on względem oryginału dodatkowy rozdział, w którym na przestrzeni kilku scenariuszy dowiadywaliśmy się więcej o pobudkach występujących w grze postaci. Zarówno The Silver Case, jak i 25 Ward doczekać się miały w 2009 r. także wersji na konsolę Nintendo DS, jednak Goichi Suda postanowił wstrzymać się z ich wydaniem, ponieważ "musiałyby one zostać odtworzone na nowo w celu zaspokojenia dzisiejszego pokolenia graczy". 

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper