Sly Raccoon

Sly Raccoon

8,0
80 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sucker Punch
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
23.09.2002
Europa:
17.01.2003
Polska:
17.01.2003
Producent:
Sucker Punch
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
23.09.2002
Europa:
17.01.2003
Polska:
17.01.2003

Sly Raccoon - opis gry

Sly Raccoon to trójwymiarowa platformówka z elementami skradanki wyprodukowana przez studio Sucker Punch na PlayStation 2. Tytuł odniósł sukces ciesząc się uznaniem graczy i mediów branżowych, co zaowocowało powstaniem kilku sequeli.

Sly Cooper to bohater gry, szop, który wywodzi się z rodu wybitnych złodziei. Gdy był młody przestępcza grupa zabiła jego rodzinę i podzieliła należącą doń cenną księgę Thievius Raccoonus na pięć części. Teraz jego zadaniem jest złożyć ją z powrotem, pokonać oprawców i przy okazji unikać siedzącej mu na ogonie policji kierowanej przez funkcjonariuszkę Carmelite Fox.

 

Grę podzielono na pięć światów, każdy tematycznie inny. W każdym z nich znajdują się przejścia do pomniejszych poziomów, na których musimy zdobyć klucz. Znalezienie wszystkich kluczy umożliwi nam stoczenie walki z bossem.

 

Projekt poziomów wymaga od graczy by wykazali się zręcznością w pokonywaniu przeszkód, ale Sly Raccoon wprowadza też do gatunku platformówek nowe rozwiązanie. Wielką rolę odgrywa tu skradanie. Gracz jest często zmuszony unikać świateł i strażników, bowiem jego podopieczny może paść po jednym uderzeniu. Twórcy wprowadzili jednak ułatwienie pod postacią miejsc oznaczonych niebieskim światłe. Oznaczają one, że możemy wejść w interakcję z otoczeniem, na przykład przyklejając się do ściany. Gdyby jednak nasza obecność została wykryta, nie oznacza to jeszcze końca gry. Wciąż możemy wyjść z opresji ukrywając się przed przeciwnikami lub niszcząc wyjący alarm.

 

Oprócz szukania kluczy poziomy zawierają również butelki, które umożliwiają nam dotarcie do części Thievius Raccoonus. Każda odnaleziona nowa strona owocuje zyskaniem złodziejskiej umiejętności. Co więcej, do wcześniej zaliczonych poziomów można wracać, by zgarnąć pozostawione tam dobra.

 

Twórcy urozmaicili zabawę implementując kilka minigier. Gracz nie tylko będzie unikał wrogów i skakał po platformach, ale także prowadził pojazd, zestrzeliwał cele, hackował i rytmicznie wklepywał przyciski.

Wideo - Sly Raccoon

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych