Mega Man & Bass

Mega Man & Bass

6,8
5 oceny

Ocena wg platformy:

VC -
GBA 6.3
SNES 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Platformowa
Premiery
Świat:
24.04.1998
Europa:
21.03.2003
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Platformowa
Premiery
Świat:
24.04.1998
Europa:
21.03.2003

Mega Man & Bass - opis gry

Mega Man & Bass (japoński tytuł Rockman & Forte) jest spin-offem klasycznej serii gier platformowych Mega Man, wydanym w 1998 r. przez Capcom na konsolę Super Nintendo. W 2002 r. tytuł doczekał się wersji na GameBoya Advance, a w 2015 r. - portu na Virtual Console dla Wii U.

Głównym antagonistą gry jest tym razem nowy dla serii King - tajemniczy robot, który wykradł plany konstrukcyjne Robot Masterów autorstwa Dr. Light i Dr. Wily'ego, aby na ich podstawie stworzyć całą armię podległych mu maszyn. W obliczu zagrożenia Mega Man wyrusza w misję powstrzymania Kinga, a w tym celu pokonać musi osiem plansz strzeżonych przez odpowiedzialnych za niego bossów. Pomocną dłoń wyciąga do niego znany z Mega Man 7 Bass. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Mega Man & Bass jest więc odsłoną serii, w której od początku do wyboru mamy dwóch bohaterów. Mega Man nastawiony jest na zadawanie wysokich obrażeń swoim Mega Busterem, zachowując przy tym swoje możliwości wślizgu czy przyzywania do pomocy zwierząt-pomagierów. Bass jest jego przeciwieństwem, posiadając podwójny skok, ośmiokierunkową trajektorię wystrzeliwanych pocisków i możliwość krótkotrwałego latania. Zwiększoną mobilność odkupuje jednak niską siłą ognia.

Podczas zaliczania kolejnych plansz bohaterowie mogą zbierać Śruby - walutę, za którą pomiędzy misjami mogą zaopatrywać się w nie tylko w dodatkowe życia czy przedmioty jednorazowo chroniące przed upadkiem w przepaść lub kolce, ale także w ulepszenia zwiększające możliwości ich broni i zdolności. Arsenały nie są identyczne i tak np. Mega Man może zmniejszyć koszt użycia mocy Robot Masterów, a Bass nadać swoim pociskom właściwości przechodzenia przez przeszkody.

Do zebrania czeka 100 Data CD - dysków odblokowujących wpisy dotyczące wszystkich postaci przewijających się przez całą serię. Niektóre z nich możemy zdobyć z marszu, większość jednak dostępna będzie tylko dzięki specjalnym zdolnościom konkretnego bohatera. Raz zdobyty Data CD zostaje zapisany na kartridżu. Gra korzysta też z systemu zapisu save'ów zamiast ekranów z hasłami.

Pomimo faktu, że ósma część klasycznej serii ukazała się już wcześniej na PlayStation i Sega Saturn, twórca gry - Keiji Inafune optował właśnie za Super Nintendo jako platformą docelową. Dzięki temu młodsi gracze mieli mieć szansę na zapoznanie się z Mega Man & Bass bez konieczności nabycia jednej z nowocześniejszych (i droższych) konsol.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper