Kingdom Hearts II

Kingdom Hearts II

8,6
118 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
55 godzin
Premiery
Świat:
22.12.2005
Europa:
29.09.2006
Polska:
13.10.2006
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
55 godzin
Premiery
Świat:
22.12.2005
Europa:
29.09.2006
Polska:
13.10.2006

Kingdom Hearts II - opis gry

Po skończeniu prac nad Kingdom Hearts Tetsuya Nomura nie był pewny, czy tak kontrowersyjny pomysł jak połączenie w ramach jednego tytułu bohaterów z gier Square oraz kreskówek Disneya może odnieść sukces. Okazało się jednak, że tytuł sprzedał się znakomicie, co zagwarantowało powstanie Kingdom Hearts II. Gra pojawiła się na rynku we wrześniu 2006 roku.

Fabuła Kingdom Hearts II rozpoczyna się rok po zakończeniu wydarzeń z pierwszej odsłony serii. Gracz zwiedza kolejno różne światy znane z filmów sygnowanych przez Disneya. jak choćby Mulan, Piękna i Bestia, Tron, Piraci z Karaibów czy Król Lew. Główny bohater gry tym razem walczyć będzie z Organizacją XIII, która kontroluje potwory  zwane "Nobodies" nękające

 

Można powiedzieć, że Nomura rozwinął skrzydła w Kingdom Hearts II, oferując znacznie rozszerzoną i lepiej dopracowaną formułę rozgrywki, niż w części pierwszej. Przede wszystkim przyjrzano się walce prowadzonej w czasie rzeczywistym, która wcześniej miała - według wielu krytyków - zbyt chaotyczny charakter. Tym razem deweloperzy zadbali o więcej elementów, które wymuszają skupienie gracza na potyczkach (a nie wciskanie nieustannie jednego przycisku na padzie). Jednym z nich jest mechanizm "Reaction Command", który wymusza reagowanie na rozgrywkę w formie podobnej do Quick Time Event. Tak jak w części pierwszej gracz steruje tylko jednym bohaterem, którego w walce wspierają dwie postacie sterowane przez konsolę. W trakcie batalii Sora może przywoływać wybrane postaci z kreskówek Disneya na pomoc. Zastępują oni tymczasowo na polu walki normalnych pomocników i walczą u boku głównego bohatera aż do wyczerpania się współczynnika Drive Gauge.

 

Podobnie jak wiele tradycyjnych grach RPG za pokonanych wrogów bohaterowie dostają punkty doświadczenia, a wraz z awansem na kolejne poziomy dostęp do nowych, silniejszych umiejętności. Ogólny charakter rozgrywki został zachowany (walki w czasie rzeczywistym, zwiedzanie lokacji przypominające charakterem platformówkę). Modyfikacjom poddano moduł shooterowy, w którym gracz porusza się Gummi Shipem między kolejnymi światami. Square Enix zdecydowało się na zmniejszenie nacisku na ten element rozgrywki (można go pominąć po jednokrotnej podróży). Uzupełniona i rozszerzona wersja KHII pojawiła się wyłącznie na rynku japońskim pod tytułem Kingdom Hearts II: Final Mix. W kraju samurajów popularne okazały się też mangi traktujące o przygodach Roxasa oraz Sory.

Wideo - Kingdom Hearts II

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych