Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V

7,7
35 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nival
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Party games,   Strategiczna
Śr. czas:
55 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
16.05.2006
Europa:
16.05.2006
Polska:
08.06.2006
Producent:
Nival
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Party games,   Strategiczna
Śr. czas:
55 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
16.05.2006
Europa:
16.05.2006
Polska:
08.06.2006

Heroes of Might and Magic V - opis gry

Heroes of Might and Magic V to strategia turowa wyprodukowana przez rosyjskie studio Nival Interactive i wydana przez Ubisoft na komputery osobiste z systemem Windows 16 maja 2006 roku (w Polsce, dzięki uprzejmości CD Projekt, 8 czerwca 2006 roku). Dzięki współpracy dewelopera z Freeverse Inc., 1 marca 2007 roku w USA i 28 listopada 2007 roku w Europie ukazał się port na Macintosha. Później, dzięki Ubisoft, gra ukazała się w dystrybucji cyfrowej na GoG oraz Steam.

Produkcja pierwotnie była tworzona przez należącą do 3DO Company New World Computing, jednak prace ze względu na bankructwo wydawcy zostały w 2003 roku przerwane. Marka została sprzedana firmie Ubisoft, która to powierzyła prace nad kolejną odsłoną rosyjskiemu deweloperowi Nival Interactive. Ten zdecydował się na rozpoczęcie prac od nowa i umieścił w produkcji niezwiązaną z poprzednimi odsłonami linię fabularną rozgrywającą się w nowym świecie, Ashan.

Dalsza część tekstu pod wideo

W ramach kampanii gracz śledzi historie związaną z inwazją demonów na Ashan oraz osobami, które próbują to wykorzystać powstałą w ten sposób zawieruchę dla własnych celów. Podzielona ona jest na 6 części (po jednej dla każdej występującej frakcji) po 5 misji. Poza tym dostępnych jest także kilka niezwiązanych z fabułą pojedynczych scenariuszy. 

Mechanika walki, z kilkoma istotnymi zmianami takimi jak większy wkład bohatera w walkę, przypomina tą z trzeciej odsłony. Wciąż rozwija się miasto i armię, starając się pod tym względem wyprzedzić przeciwnika. Sama rozbudowa natomiast opiera się nie tylko na zależnościach między konstrukcjami, ale i tzw. poziomie miasta - kiedy jest on niski, niektóre budowle mogą nie być dostępne. Poza trybem dla pojedynczego gracza, produkcja ta oferuje także rozgrywkę osobową opierającą się albo na rozgrywce na kilku komputerach przy użyciu sieci albo w trybie tzw. "gorącego krzesła", gdzie przy jednym komputerze może grać do 8 osób. 

Produkcja zyskała przychylne uznanie recenzentów i wśród tych ocen ma średnią na poziomie 75-80 procent. Chwalili oni m. in. mechanikę rozgrywki, jednak dla niektórych nich wadą było to, że deweloper nie zdecydował się na poważniejsze zmiany względem poprzedniej odsłony. Heroes of Might & Magic V doczekał się 2 rozszerzeń - niesamodzielnego Hammers of Fate (u nas Kuźnia Przeznaczenia) i samodzielnego "Dzikie Hordy", a jakiś czas później rynek ujrzała edycja kompletna. Po tej odsłonie Nival Interactive przestało zajmować się serią i za następną część odpowiadały inne firmy.

W przypadku edycji na polski rynek dystrybutor załączył także kopię Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia, która to była na osobnej płycie.

Wideo - Heroes of Might and Magic V

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper