EA Sports UFC 4

EA Sports UFC 4

6,2
20 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 4.5
XSX|S 5.7
PS4 6.7
XONE 5.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
EA Canada
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Sportowa,   Bijatyka
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.08.2020
Europa:
14.08.2020
Polska:
14.08.2020
Producent:
EA Canada
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Sportowa,   Bijatyka
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.08.2020
Europa:
14.08.2020
Polska:
14.08.2020

Recenzja redakcji

UFC 4 – recenzja gry. Drobne zmiany w dobrą stronę
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

7.0
UFC 4 – recenzja gry. Drobne zmiany w dobrą stronę
PS4 XONE

EA Sports UFC 4 - opis gry

EA Sports UFC 4 to gra sportowa traktująca o mieszanych sztukach walki wyprodukowana przez EA Canada i wydana przez Electronic Arts. Tytuł ukazał się początkowo na PlayStation 4 i Xbox One, a później też na PlayStation 5 i Xbox Series X.

Rozgrywka - UFC 4

Dalsza część tekstu pod wideo

EA Sports UFC 4 to kolejna odsłona sportowej serii poświęconej mieszanym sztukom walki (MMA). Gra posiada oczywiście licencję amerykańskiej organizacji UFC i występują w niej zawodnicy (w tym największe gwiazdy) znani z prawdziwych zawodów.

UFC 4 oferuje szereg zmian względem wydanej dwa lata wcześniej części trzeciej. Na szczególną uwagę w tym kontekście zasługują zwłaszcza dwa aspekty: więcej realizmu i bardziej przystępne sterowanie.

Zmiany w sterowaniu przełożyły się np. na walkę w stójce, która została dość znacząco zmodyfikowana. Aby wykonać niektóre bardziej zaawansowane umiejętności, nie musimy już uczyć się skomplikowanych kombinacji. W UFC 4 znaczenie ma bowiem to, jak długo przytrzymamy stosowny przycisk. Wyprowadzenie szybkiego uderzenia może po prostu wymagać stuknięcia w przycisk, z kolei silniejszego - dłuższego jego przytrzymania. 

Znacząco przebudowano również klincz, który w poprzednich częściach powstał z myślą o walce w parterze. Nowy system pozwala intuicyjnie go inicjować lub z niego wychodzić, a w przypadku tej pierwszej opcji płynnie przejść do wykonania innych ataków czy obaleń. Rozbudowana przy tym została też obrona przed tymi drugimi. 

Zmian doczekała się ponadto mechanika ground and pound, czyli walka w parterze. Więcej opcji mają zarówno atakujący, wyprostowani zawodnicy, jak i ci broniący się przed ich atakami. Mogą oni dla przykładu wykonać unik, po czym błyskawicznie przejść do kontrofensywy. Nieudanie przeprowadzona obrona może też mieć jednak poważne konsekwencje i dodatkowo pogorszyć naszą sytuację.

Jeśli chodzi o uprzystępnianie sterowania, uwagę warto zwrócić na nowe wspomaganie grapplingu istotne w przypadku walk na parterze. Za pomocą lewej gałki możemy łatwo wybrać jedną z trzech komend, aby spróbować się poddać, wstać lub przejść do pozycji ground and pound. Zaimplementowano również dwie minigry, duszenie i dźwignię, gdy próbujemy definitywnie przyskrzynić rywala bądź rywalkę. 

Tryby - UFC 4

Główną atrakcją produkcji EA Sports jest tryb kariery. Pozwala nam podejmować szereg decyzji wpływających na to, jak potoczy się kariera naszej postaci. Będziemy dla przykładu mogli wybrać, jak zachować się w social media (nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować sprowokować rywala, a następnie w razie wygranej odnieść z tego powodu korzyści) lub zadecydować, czy stoczyć proponowaną nam walkę. Nie warto jednak przesadzać z odmowami. Jeśli będziemy nazbyt kaprysić, UFC rozwiąże z nami umowę i wrócimy z podkulonym ogonem do zawodów niższej rangi.

Z innych trybów wymienić można też Fight Now, czyli szybki pojedynek na wybranych przez nas zasadach, sieciowe mistrzostwa wraz z rankingami czy Blitz Battles, gdzie staczamy serię szybkich walk z innymi graczami. Nie pojawi się natomiast znany z innych serii EA Sports Ultimate Team, który według twórców nie cieszył się dużym zainteresowaniem i generalnie nie pasuje do sportów indywidualnych.

UFC 4 oferuje wiele opcji w dziedzinie personalizacji naszego zawodnika. Do wyboru mamy nie tylko dwanaście archetypów (stylów walki), ale też najróżniejsze elementy modyfikującego wygląd podopiecznego/podopiecznej. Im wyższy poziom naszego profilu, tym więcej przedmiotów kosmetycznych będziemy mieć do dyspozycji. 

Wideo - EA Sports UFC 4

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper