Command & Conquer: Red Alert 3

Command & Conquer: Red Alert 3

7,7
52 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.8
PS3 7.8
X360 7.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
EA Los Angeles
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RTS
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
11.11.2008
Europa:
14.11.2008
Polska:
14.11.2008
Producent:
EA Los Angeles
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RTS
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
11.11.2008
Europa:
14.11.2008
Polska:
14.11.2008

Command & Conquer: Red Alert 3 - opis gry

Command & Conquer: Red Alert 3 to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez EA Los Angeles i wydana przez Electronic Arts w 2008 roku na PC oraz X360. W marcu 2009 roku tytuł trafił również na PlayStation 3.

Tak jak poprzednie odsłony w serii Command & Conquer fabuła Red Alert 3 osadzona jest alternatywnej rzeczywistości II Wojny Światowej. W jej ramach dochodzi do starcia Aliantów ze Związkiem Sowieckim. Sowieci by zapobiec przegranej wykorzystują maszynę czasu, by przenieść się wstecz i zabić Alberta Einsteina, tak by jego odkrycie nie doprowadziło do wynalazku bomby atomowej. W efekcie tego działania dochodzi jednak do niezamierzonego skutku - powstaje Imperium Wschodzącego Słońca, które przyłącza się do wojny. W trakcie rozgrywki gracz może wybrać to stronnictwo, jak i Aliantów oraz Związek Sowiecki.
 
Głównym celem rozgrywki w Command & Conquer: Red Alert 3 jest pokonanie wroga w walce zbrojnej. By do tego doprowadzić należy najpierw stworzyć na mapie zaplecze pozwalające na szybkie produkowanie jednostek. Podstawową w tych działaniach jest zbieranie odpowiedniego surowca, tak jak w klasycznym Dune II, który pozwala na fundowanie jednostek oraz tworzenie budynków. Same przygotowania jak i walka w Command & Conquer: Red Alert 3 odbywają się w czasie rzeczywistym. Nowością dla serii Command & Conquer jest możliwość prowadzenia starć na morzu - wiele jednostek ma teraz możliwość pokonywania zbiorników wodnych. Deweloperzy położyli znacznie większy nacisk na ten element gameplayu - szczególnie w sekcji multiplayer. W trakcie rozgrywki poszczególne jednostki wojska gracza zdobywają punkty doświadczenia, które m.in. wzmacniają potencjał bojowy regimentów. Możliwe jest także samodzielne przydzielanie tzw. "commander abilities", które pozwalają na wzywanie nalotów lotniczy, wystrzeliwanie laserów z satelity itd. Zdolności te mają znaczne okresy "chłodzenia", co oznacza, że nie sposób użyć ich szybko ponownie.
 
Command & Conquer: Red Alert 3 zostało dobrze przyjęte przez recenzentów, którzy chwalili estetyczna oprawę wizualną tego RTS-a. Ganiona była natomiast odtwórczość - Red Alert 3 niewiele różniło się pod względem gameplayu od swoich poprzedników. Średnia ocen gry wyniosła ok. 8/10.

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper