Castlevania: Portrait of Ruin

Castlevania: Portrait of Ruin

8,3
30 oceny

Ocena wg platformy:

DS 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
16.11.2006
Europa:
09.03.2007
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
16.11.2006
Europa:
09.03.2007

Castlevania: Portrait of Ruin - opis gry

Castlevania: Portrait of Ruin to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na Nintendo DS. Była to pierwsza część serii Castlevania, w której pojawił się tryb multiplayer umożliwiający kooperację.

Portrait of Ruin rozgrywa się w 1944 roku, w Europie. Miejsce ma właśnie II Wojna Światowa. Gracz poznaje dwójkę bohaterów - łowcę wampirów Jonathana Morrisa i młodą wiedźmę Charlotte Aulin. Ich celem jest powstrzymanie Braunera, artysty-wampira, który pragnie posiąść moce hrabiego Draculi. W tym celu odwiedzą oni jego zamek, a także egipskie pustynie czy nawet światy z obrazów antagonisty.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Główną atrakcją rozgrywki w tej części Castlevanii jest możliwość swobodnego przełączania się pomiędzy bohaterami, którzy potrafią wspólnie odpalać potężny atak Dual Crush i używają umiejętności (też wspólnie) pozwalających im pokonywać bardziej wymyślne przeszkody zastawione przez twórców. Oboje posiadają zestaw unikalnego dla siebie ekwipunku - Jonathan posługuje się batami i innymi broniami drugiej kategorii (im częściej ich używa, tym silniejsze się stają), zaś Charlotte ma do dyspozycji księgi z czarami o różnym zastosowaniu.

 

Twórcy przygotowali łącznie 155 rodzajów potworów. W Portrait of Ruin nie brakuje elementów RPG znanych z innych części serii. Bohaterowie mogą także wypełniać opcjonalne zadania zlecane przez ducha o imieniu Wind - nagradza on ich różnymi użytecznymi przedmiotami, jeśli odnajdą np. rzadkiego potwora lub wymasterują jakąś zdolność.

 

Gra oferuje trzy zakończenia. Po przejściu głównego wątku dostajemy natomiast do wyboru bonusowe tryby rozgrywki. Są to Boss Rush Mode, gdzie ścieramy się z pokonanymi już bossami, oraz Sister Mode, w którym przejmujemy kontrolę nad Lorettą i Stellą Lacarde. Sterowanie siostrami wygląda inaczej niż w przypadku pary głównych bohaterów, np. ich ataki wykonuje się używając stylusa. Do tych dwóch dochodzi jeszcze Richter Mode (gramy w nim Richterem Belmontem) oraz Old Axe Armor Mode. W tym ostatnim wchodzimy w buty przeciwnika, z którym ścieraliśmy się w trakcie zmagań w podstawowym wariancie zabawy.

 

Jak zaznaczyliśmy na wstępie, gra posiada tryb multiplayer robiący użytek z funkcji Wi-Fi i podobnie jak w przypadku innych części wydanych na DS-ie tutaj też możemy handlować z innymi graczami. Co warto jednak dodać, sprzedany przedmiot nie znika z inwentarza.

Wideo - Castlevania: Portrait of Ruin

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper