Castlevania: Harmony of Dissonance

Castlevania: Harmony of Dissonance

7,1
19 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
06.06.2002
Europa:
11.10.2002
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
06.06.2002
Europa:
11.10.2002

Castlevania: Harmony of Dissonance - opis gry

Castlevania: Harmony of Dissonance to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na Game Boy Advance. Według założeń Kojiego Igarashiego, producenta serii, HoD miało mocno inspirować się Castlevania: Symphony of the Night.

Akcja gry toczy się w 1748 roku, pięćdziesiąt lat po zmaganiach Simona Belmonta ukazanych w Super Castlevania IV. W Harmony of Dissonance wcielamy się w Juste’a Belmonta, jego wnuka, który w wieku szesnastu lat otrzymał bat służący do walki z wampirami. Historia zaczyna się gdy Juste wraz ze swoim przyjacielem Maximem zjawiają się w zamku, gdzie przetrzymywana jest ich znajoma, Lydie Erlanger. Wkrótce po przekroczeniu progu protagonista napotyka Śmierć, która informuje go, że posiadłość w jakiej się znajduje jest własnością hrabiego Draculi.

Harmony of Dissonance to scrollowana gra action-adventure, w której nasze zadanie polega na przeczesywaniu zamku Draculi w poszukiwaniu porwanej Lydie. Budynek składa się z dwóch tzw. warstw. Generalnie rozkład pomieszczeń jest w nich ten sam, ale różni bywają przeciwnicy i przedmioty. Daje to nowe możliwości w kwestii eksploracji, bowiem zniszczenie jakiejś przeszkody w jednej ‘warstwie’ może otworzyć zupełnie nową drogę w drugiej. Do otwierania dostępu do nowych obszarów służą również niektóre przedmioty (np. klucze).

Do walki Juste używa przede wszystkim bata klanu Belmontów, ale po drodze znajduje też różne inne użyteczne rzeczy, np. wodę święconą, sztylety, krzyż czy topór, które można ‘natchnąć’ magicznymi mocami. W grze zaimplementowano prosty system rozwoju, pozwalający głównemu bohaterowi wchodzić na nowe poziomy doświadczenia, co zwiększa jego parametry. Juste rozwija się także dzięki znajdowanym tu i ówdzie specjalnym przedmiotom, oraz może kupować rozmaite dobra od handlarza znajdującego się w niektórych pomieszczeniach zamku.

Po ukończeniu głównego wątku otrzymujemy dostęp do nowych trybów wydłużających żywotność produkcji: są to Boss Rush (seria walk z bossami) i Maxim Mode (może grać Maximem). Inną atrakcją, o której warto wspomnieć, jest kolekcjonowanie mebli. Dzięki nim Juste może przystrajać jeden z pokojów w zamku.

Wideo - Castlevania: Harmony of Dissonance

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper