Bloodstained: Ritual of the Night

Bloodstained: Ritual of the Night

7,5
28 oceny

Ocena wg platformy:

PS4 7.4
XONE 7.3
NS 7.8
PC 7.6
Wii U -
PS Vita -
Mobile -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
ArtPlay
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
18.06.2019
Europa:
18.06.2019
Polska:
18.06.2019
Producent:
ArtPlay
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
18.06.2019
Europa:
18.06.2019
Polska:
18.06.2019

Recenzja redakcji

Bloodstained: Ritual of the Night – recenzja gry.  Czarna jak noc słodka jak grzech.
Zdjęcie aysnel

aysnel

8.5
Bloodstained: Ritual of the Night – recenzja gry. Czarna jak noc słodka jak grzech.
PS4 XONE NS PC

Bloodstained: Ritual of the Night - opis gry

Bloodstained: Ritual of the Night to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana przez studio ArtPlay i wydana przez 505 Games. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Jego produkcja została sfinansowana na serwisie Kickstarter.

Twórcą Bloodstained jest Koji Igarashi, który w przeszłości odpowiadał m.in. za Castlevania: Symphony of the Night. Akcja rozgrywa się na początku XIX wieku, a historia skupia się na postaci Miriam, sieroty, którą przygarnęłą gildia alchemików. Ci nie zrobili tego jednak z dobrego serca. Nad Miriam przeprowadzano bowiem eksperymenty z kryształami. Stała się ona przez to tzw. Shardbinderem - posiadła wielką moc, ale jej ciało ulega stopniowej krystalizacji. Koniec transformacji będzie dla niej równoznaczny z utratą człowieczeństwa. Z tą trudną sytuacją bohaterka radzi sobie dzięki wsparciu Gebela, innego Shardbindera, oraz Johannesa, studenta alchemii zdolnego spowolnić proces krystalizacji.

Wszystko nabiera tempa, gdy gildia postanawia wstrząsnąć ludźmi, którzy w dobie rewolucji przemysłowej koncentrują się na pomnażaniu bogactw, zapominając o sferze ducha. Korzystając ze zdolności Shardbinderów, przyzywają demony z zaświatów. Plan zakłada wywołanie strachu i sprowadzenie zlęknionych owieczek na właściwą drogę, ale okoliczności się komplikują. Wszystko kończy się bowiem destrukcją na ogromną skalę. 

Dziesięć lat po tym wydarzeniu Miriam wybudza się z nienaturalnej śpiączki, na którą zapadła przed incydentem. Demony nie zniknęły, tylko pałętają się po świecie, a jakby tego było mało, dowodzi nimi Gebel.

Bloodstained pod względem rozgrywki żywo przypomina wspomniane Symphony of the Night. Gra była zresztą promowana jako duchowy następca tego klasyka z czasów PS1. W trakcie zmagań wchodzimy w buty wspomnianej Miriam, która przemierza zamek Gebela. Struktura tej lokacji przypomina lokacje z serii Metroid, gdzie istnieje wiele dróg, które odblokowujemy po zdobyciu stosownej umiejętności.

W grze zaimplementowano elementy RPG pozwalające stopniowo rozwijać zdolności bohaterki. Oprócz tego w produkcji ArtPlay dodano też crafting. Pokonane potwory pozostawiają po sobie różnego rodzaju przedmioty pozwalające tworzyć i usprawniać sprzęt. Co więcej, nasza podopieczna może też absorbować zdolności nieprzyjaciół. Twórcy oddali do naszej dyspozycji wiele rodzajów broni i ok. 100 zdolności związanych z magicznymi kryształami.  

Po premierze Bloodstained doczekało się 13 darmowych DLC oferujących m.in. nowe tryby, jak sieciowy i lokalny co-op, Boss Rush, Roguelike, Versus czy Chaos. 

Wideo - Bloodstained: Ritual of the Night

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych