Metroid: Other M

Metroid: Other M

7,9
38 oceny

Ocena wg platformy:

Wii 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Team Ninja / Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
31.08.2010
Europa:
03.09.2010
Producent:
Team Ninja / Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
31.08.2010
Europa:
03.09.2010

Metroid: Other M - opis gry

Metroid: Other M jest grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby wyprodukowaną przez japońskiego dewelopera Team Ninja i wydaną przez Nintendo w 2010 roku na konsolę Wii. Other M rożni się stylem rozgrywki od Metroid Prime spod dłuta Retro Studios, nawiązując do kultowego Super Metroid z Nintendo SNES.

W produkcji twórców Ninja Gaiden istotną rolę odgrywa fabuła, która jest ściśle powiązana z mechaniką gry. Okazuje się, że w kosmicznej bazie bohaterka natyka się na Adama Malkovitcha, jej dawnego dowódcę, który także i tym razem będzie wyznaczał jej kolejne zadania, a także wydawał rozkazy i umożliwiał używanie konkretnych broni czy upgrade’ów. Tym samym twórcy nieco usprawiedliwili początkowy brak dostępu do niektórych umiejętności. Samus teoretycznie potrafi robić wszystko, czego nauczyła się podczas Super Metroid na SNES-a, ale wystarczyło wprowadzić Malkovitcha, który musi wyrazić zgodę na użycie konkretnych mod-ów, co rozwiązało problem z brakiem logiki. Na początku łowczyni nie może korzystać z wybranych zdolności - są one odblokowywane dopiero w trakcie progresu.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Deweloper postanowił wrócić do korzeni, a więc postawił na perspektywę 2D. Warto jednak podkreślić, że nie do końca jest to prosty dwuwymiar. Przez większość czasu kamera wprawdzie ukazuje akcję z boku, ale poruszać można się tak naprawdę w trzech wymiarach, tyle że nie zawsze jest gdzie, gdyż drogę blokują ściany. Bywa jednak, że kamera zmieni położenie i zwiedzać większe pomieszczenie można już w 3D. Wszystko zależy od sytuacji, a od czasu do czasu można się jeszcze przełączyć do trybu FPP. Gra jest niezwykle dynamiczna, a elementy platformowe oraz eksplorację ograniczono do niezbędnego minimum. Twórcy zaimplementowali auto-celowanie - wystarczy strzelać mniej więcej w kierunku przeciwników, by Samus automatycznie w nich wycelowała. Konstrukcja zadań do wykonania, jakie stoją przed graczem, są do siebie bardzo podobne i najczęściej polegają na dotarciu do celu, po drodze wybijając dziesiątki potworków i końcowego bossa. Starcia z większymi oponentami są bardzo efektowne, wzbogacone często o sekwencje Quick Time Events.

 

Metroid: Other M nie jest jedną z najpiękniejszych gier na Wii, lecz niektóre lokacje mogą się podobać. Duży plus grafikom należy się za modele postaci - zwłaszcza Samus Aran została bardzo pieczołowicie opracowana. Pozytywne wrażenie sprawiają także cutscenki, na których po raz pierwszy można zobaczyć twarz bohaterki, a także przyzwoity dubbing.

Wideo - Metroid: Other M

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper