Atelier Lydie & Soeur: Fushigi na Kaiga no Renkinjutsu (PS Vita)

Atelier Lydie & Soeur: Fushigi na Kaiga no Renkinjutsu (PS Vita)

Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings
  • Producent: Gust
  • Wydawca: Koei Tecmo
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 21.12.2017
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

-0 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się na konsolach PlayStation 4, PlayStation Vita (tylko Japonia) oraz Nintendo Switch. Lydie & Suelle to dziewiętnasta odsłona serii Atelier.

Akcja dziewiętnastej odsłony serii Atelier rozgrywa się cztery lata po wydarzeniach przedstawionych w Atelier Firis. Historia skupia się na perypetiach sióstr Lydie i Suelle. Lydie jest bardziej wycofana i rzetelna, Suelle natomiast ekscentryczna i beztroska. Dziewczyny pomagają ojcu, alchemikowi, który prowadzi pracownię w mieście Melveille. Pomimo starań interes kręci się jednak słabo. Pewnego dnia bohaterki słyszą głos dochodzący z piwnicy, w której odnajdują magiczny obraz. Jak się okazuje, świat, który jest na nim przedstawiony, można odwiedzić. Lydie i Suelle zyskują w ten sposób dostęp do różnych fantastycznych krain, gdzie znaleźć mogą nowe materiały przydatne do pracy. W ten sposób otwiera się przed nimi szansa uratowania pracowni alchemicznej ojca.

Głównym celem bohaterek jest sprawienie, by rodzinna pracownia stała się najlepszym tego typu przybytkiem w regionie. W tym celu podróżują one po świecie, walczą z potworami, pomagają różnym NPC-om rozwiązując ich problemy itd. Oczywiście alchemia wciąż jest integralnym i ważnym elementem rozgrywki. Proces odbywa się na specjalnej planszy z panelami, na której rozmieszczamy materiały oraz katalizatory pomagające usprawnić syntezę. Wraz z postępami pracownia bohaterek robi się bardziej znana i szanowana, a to z kolei pozwala odblokować nowe obrazy otwierających podwoje do nowych światów.

Główne założenia systemu walki nie uległy zmianie, choć twórcy dodali też kilka nowych patentów. Pierwszy to Combination Battle. Postacie biorące udział w starciach można łączyć w pary – nad jedną mamy kontrolę, druga ogranicza się do wsparcia. Inny myk to możliwość przeprowadzenia syntezy podczas walki, co pojawia się po raz pierwszy w historii cyklu. Pozwala nam to np. upsrawnić działanie broni bądź skonstruować wielką bombę.

Podobne gry