SKLEP
Chroma Squad
581V

Chroma Squad

Chroma Squad
  • Producent: Behold Studios
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 19.05.2017
  • Europa: 19.05.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strategiczna
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 7
  • przemoc

Chroma Squad to strategia turowa inspirowana japońskimi filmami tokusatsu wyprodukowana i wydana niezależne Behold Studios i wydana przez Bandai Namco. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

Chroma Squad mocno inspiruje się japońskimi filmami tokusatsu, czyli tymi, dla których, najogólniej rzecz ujmując, bardzo ważne są efekciarskie efekty specjalne (jak Godzilla na przykład). Produkcja brazylijskiego developera pozwala nam przejąć kontrolę nad studiem filmowym stawiającym w branży pierwsze kroki. Każda misja jest tu jak odcinek serialu o superbohaterach. Zanim rozpoczniemy kręcić dobieramy aktorów do poszczególnych (rola to z grubsza odpowiednik klas z innych podobnych gier), którzy posiadają specjalne umiejętności, dobieramy im imiona, a nawet sentencje/kwestie.

Bitwy na pierwszy rzut oka przywodzą na myśl klasyczne strategie turowe. Kamera jest izometryczna, a walczący poruszają się po kwadratowych polach. Różnice pojawiają się gdzie indziej. W Chroma Squad nie wystarczy bowiem po prostu wygrać starcia - przede wszystkim musimy zdobyć odpowiednio wysoką oglądalność, co czynimy grając możliwie jak najbardziej efekciarsko. Co więcej, znaczenie ma też wypełnianie wskazówek reżysera. Może on sobie np. zażyczyć, żeby pokonać bossa jakąś efektowną techniką lub najpierw zająć się jego pomagierami. Tworzenie wydumanych strategii ma tu zatem bardziej drugorzędne znaczenie. Warto dodać, iż przeciwnicy pozostawiają po sobie materiały, za pomocą których można sklecić sprzęt i kostiumy (ew. te same rzeczy da się też nabyć w sklepach, lecz jest to droższa opcja).

Im większa oglądalność, tym więcej środków otrzymujemy na prowadzenie interesu. Możemy dla przykładu wykupić pracownikom ubezpieczenie, co sprawi, że będą mogli przyjąć więcej obrażeń podczas zdjęć, albo wynająć agencję reklamową i tym samym zadecydować o strategii promocyjnej, czy np. chcemy trafić w niszę, czy w mainstream.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme