Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy
2312V

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy
  • Producent: CyberConnect2
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.07.2017
  • Europa: 25.08.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka, Kolekcje
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy to składanka zawierająca trzy części serii Naruto: Ultimate Ninja Storm wyprodukowana przez studio CyberConnect2. Trylogia dostępna była na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Na Zachodzie ukazała się ona tylko w cyfrowej dystrybucji (wraz z grami wydawca udostępnił za darmo wszystkie udostępnione wcześniej rozszerzenia).

Trzy gry tworzące kolekcję to:

Naruto: Ultimate Ninja Storm

Gra dość wiernie, acz z uwzględnieniem konwencji, która wymusza skróty, trzyma się wydarzeń przedstawionych w mandze i anime. Tryb fabularny przedstawia to, co wydarzyło się od pierwszego odcinka do odcinka nr 135. Ultimate Ninja Storm wprowadza do serii kilka nowych patentów, ale fundamenty gameplayu zostały w zasadzie nienaruszone. System walki jest prosty i pozwala każdemu graczowi, niezależnie od skilla, ogarnąć sterowanie. Kółko służy do odpalenia zwykłego ataku (wciśnięcie przycisku kilkukrotnie pozwala sklecić combo), kwadrat to atak na dłuższy dystans np. shurikenem lub kunaiem, krzyżyk odpowiada za skok, a trójkąt za ładowanie chakry. Naładowana chakra pozwala odpalać techniki specjalne. Jeśli zdarzy się, że obie walczące postacie odpalą je mniej więcej w tym samym czasie dochodzi do tzw. jutsu clash, podczas którego musimy wklepywać pojawiające się na ekranie przyciski. Poza tym można także używać przedmiotów za pomocą d-pada. W odróżnieniu od poprzedników tutaj starcia toczą się na w pełni trójwymiarowych arenach, co więcej, w trybie fabularnym mamy możliwość eksploracji świata. Innym novum jest Awakening Mode. Jest to zdolność transformacji, która można włączyć gdy podopieczny/podopieczna straci wystarczającą ilość energii. Przemiana zwiększa siłę, szybkość oraz dostarcza nowych umiejętności. W przypadku niektórych postaci zmienia się nawet cały moveset.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2

Akcja w grze rozpoczyna się od powrotu Naruto do Konohy (Wioski Ukrytej W Liściach) po dwóch i pół roku intensywnego treningu nadzorowanego przez Jirayi’e, by móc wznowić swoją misję: ocalić Sasuke. Zostajemy rzuceni w świat gry, który już nie jest sandboksem. jak to było w poprzedniej części, a klasycznymi klatkami, po których należy się przemieszczać w celu pozyskiwania niezliczonej ilości misji, takich jak klasyczna walka z przeciwnikiem czy pojedynek z bossem. Zwiększył się wachlarz możliwości gracza - twórcy dali nam możliwość rekrutowania dowolnie zestawionego przez nas zespołu (choć tylko w misjach pobocznych) oraz przyporządkowywania naszym postaciom ekwipunku, nie wspominając o niezliczonej liczbie modyfikatorów, zwiększających możliwości w czasie walki. Zmianom uległa także sama mechanika rozgrywki. Np. gracz został jednak możliwości wyboru jutsu - nowością, która rekompensuje tę stratę, jest rodzaj postawy, jaką przyjmie nasz support. Do wyboru są trzy postawy: atak, obrona i balans.

Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 3

Głównym trybem zabawy jest Ultimate Adventure, który swoimi założeniami przypomina to, z czym mieliśmy do czynienia w Ultimate Ninja Storm 2. Wraca swobodne przemieszczanie się po kolejnych lokacjach i elementy znane z gier RPG (w tym dbanie o stosunki z postaciami supportującymi). Dostęp do wszystkich wiosek, terenów i sub-questów dostajemy jednak dopiero po ukończeniu głównego wątku fabularnego, co zajmuje około 12-13 godzin. Fabuła kontynuuje wątki poprzedniej części.

Gameplay został urozmaicona wprowadzeniem do formuły kilku nowości. Są nimi choćby etapy, w których gra przybiera formę prostego slashera, a gracze zmuszeni są walczyć z kilkoma przeciwnikami naraz. Poza systemem lockowania dodano tu możliwość płynnego przeskakiwania między kolejnymi rywalami, oraz ataki specjalne odpalane za pomocą sekwencji przycisków po naładowaniu stosownego paska. Z kolei system The Ultimate Decision pozwala w wybranych momentach gry skorzystaj z jednej z dwóch dróg do celu - łatwej (Hero Route), lub trudniejszej (Legend Route). W obu przypadkach gracze nagradzani są specjalnymi punktami, dzięki którym wraz z awansem na kolejne poziomy doświadczenia mogą rozbudowywać swój ekwipunek.

Recenzje

Podobne gry