Final Fantasy VI Advance (GBA)

Final Fantasy VI Advance (GBA)

Final Fantasy VI Advance
  • Producent: Tose Software
  • Wydawca: Square Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 30.11.2006
  • Europa: 06.07.2007
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 7
  • przemoc

Ocena społeczności

101 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Final Fantasy VI Advance to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Tose i wydana przez Square. Tytuł ukazał się na Game Boy Advance. Był on udoskonaloną wersją Final Fantasy VI z konsoli Super Nintendo.

Gra nie posiada jednego bohatera/bohaterki wokół którego/której kręci się cała historia. Punktem wyjścia jest operacja, w której uczestniczy Terra, zielonowłosa młoda kobieta ze zdolnościami magicznymi, która jest kontrolowana przez siły imperium. Wraz z dwoma żołnierzami zostaje ona wysłana do Narshe, a konkretnie do znajdujących się niedaleko tego miasta kopalni, gdzie odkryto uwięzionego w lodzie Espera. To jednak dopiero początek. Z czasem pojawia się jeszcze kilkanaście innych postaci - każda z innymi motywami (czasami bardziej poważnymi, czasami mniej).

W trakcie rozgrywki gracze zwiedzają świat (na ogólnej mapie świata oraz w poszczególnych lokacjach). Walki są inicjowane losowo (przeciwnicy są niewidoczni w trakcie eksploracji). Po przejściu na ukazywany z boku ekran potyczki rozpoczynają się zmagania oparte na tradycyjnym dla Final Fantasy mechanizmie Active Time Battle (ATB). Każdy z bohaterów posiada współczynnik determinujący szybkość wchodzenia do akcji - jeśli ta statystyka jest wyższa, pasek "aktywności" naszego zawodnika wypełni się szybciej. Bohaterowie, oprócz ataków fizycznych oraz magicznych mogą również wykonywać ataki specjalne, a także - w przypadku niskiego stanu punktów zdrowia - sztychy "ostatniej szansy" w stylu późniejszych Limit Breaków, Trance'ów czy Overdrive’ów. Zawodnicy mogą dzierżyć tzw. magicite, które pozwalają na przyzywanie Esperów, czyli potworów takich jak Ifrit, Shiva, Bahamut czy Odin.

Na uwagę zasługuje struktura gry. Pierwsza jej połowa jest bardziej liniowa przywodząc na myśl wcześniejsze i późniejsze części Final Fantasy, z kolei druga jest otwarta. Teoretycznie niedługo po jej rozpoczęciu możemy udać się do ostatniego bossa i spróbować go pokonać, choć w rzeczywistości lepiej przeznaczyć czas na przygotowania.

Wersja Advance wprowadza kilka nowych elementów. Są to dwie nowe lokacje (dungeony Dragons' Den oraz Soul Shrine), cztery nowe Espery (Leviathan, Gilgamesh, Cactuar i Diabolos) i trzy nowe czary. Poza zawartością warto też wspomnieć o nowym, wierniejszym pierwowzorowi tłumaczeniu oraz wyeliminowaniu bugów, które pojawiały się w oryginale.

W FFVI Advance nie było natomiast wstawek FMV, które pojawiły się w wersji na PlayStation.

Podobne gry