A.W.: Phoenix Festa
669V

A.W.: Phoenix Festa

A.W.: Phoenix Festa
  • Producent: Bandai Namco
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 28.01.2016
  • Europa: 26.07.2016
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja, Powieść graficzna
  • Liczba graczy: 1-2
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • przemoc

A.W.: Phoenix Festa to gra akcji z elementami visual novel wyprodukowana i wydana przez firmę Bandai Namco na PlayStation Vita. Tytuł powstał na podstawie popularnego w Japonii opowiadania The Asterisk War: The Academy City on the Water.

Akcja rozgrywa się na Ziemi, która w XX wieku została znacząco przetrzebiona przez katastrofę nazwaną Invertia. W jej następstwie zniszczonych została wiele miast, lecz ludzkości ostatecznie udało się jakoś podźwignąć. By wyjść na prostą, powstaje Integrated Enterprise Foundation a istniejące miasta zostają zreorganizowane. W jednym z nich, Asterisk, sześć szkół organizuje turniej, w którym naprzeciw siebie stają uczniowie w zespołach liczących po dwie osoby.

Rozgrywkę można podzielić na dwie części - na walki oraz na to, co się między nimi dzieje. Możliwości są różne. Przede wszystkim trening, który pozwala szlifować umiejętności podopiecznych w sześciu kategoriach. Odbywa się on na trzech poziomach, przy czym do wbicia na wyższy level potrzeba zaliczyć odpowiednią liczbę sesji. Warto jednak dodać, że z treningiem nie należy przesadzać. Podopieczni nie wytrzymają bowiem drylu. Musimy mieć na względzie ich siły. Razem z ograniczonym czasem, który pozostał do wielkiego turnieju (sesja treningowa zabiera pół dnia), sprawia to, że należy starannie planować swoje działania.

Inną czynnością jest praca. Możemy dzięki niej zdobywać pieniądze, które następnie posłużą do zakupu użytecznych przedmiotów, upgrade’ów oraz prezentów. Praca polega zwykle na walce z przeciwnikami. Po dobrze wykonanej robocie stopień trudności rośnie, ale jednocześnie zarabiamy więcej pieniędzy.

Gra oferuje też elementy dating sima. Z czasem możemy się umawiać z bohaterkami i pogłębiać z nimi relacje. Rzutuje to na inne aspekty rozgrywki, to znaczy na walki. Im lepsze relacje, tym efektywniejsza współpraca podczas walk.

Same walki można podzielić na te obowiązkowe (fabularne) oraz opcjonalne, które wpływają na nasze miejsce w rankingu szkolnym. W starciach może (w zależności od sytuacji) uczestniczyć jedna lub dwie postacie.

Co warto dodać, w zależności od naszych poczynań obejrzymy jedno z kilku zakończeń.

Podobne gry