Verdun
2630V

Verdun

Verdun
  • Premiery
  • Świat: 28.04.2015
  • Europa: 28.04.2015
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Strzelanina tak.
  • Liczba graczy: 1-32
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Verdun to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana wspólnie przez dwa niezależne studia M2H i Blackmill Games. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach, gdzie dostępny był w programie Early Access, a następnie trafił też na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Jego akcja osadzona była w realiach I wojny światowej.

Galeria - Verdun
  • Verdun
  • Verdun
  • Verdun
  • Verdun
  • Verdun
  • Verdun
  • Verdun
  • Verdun

Tytuł gry nawiązuje oczywiście do niesławnej bitwy pod Verdun, która miała miejsce we Francji w 1916 roku. Twórcy starali się odwzorować ówczesne realia z możliwie jak największą dokładnością - odwzorowano umundurowanie i uzbrojenie walczących stron, a nawet teren, na którym doszło do batalii. Realizm przejawia się też w rozgrywce. Walczący nie są tutaj nadludźmi, którzy mogą przyjąć na klatę pół magazynka. Przeciwnie - żołnierza do piachu posłać może jeden celniejszy strzał.

Gra została stworzona z myślą przede wszystkim o wieloosobowych potyczkach. Maksymalnie 32 graczy może grać w czterech trybach. Pierwszy to Frontlines. Pozwala nam się on opowiedzieć po jednej z dwóch frakcji - państw centralnych tudzież Ententy. Mapa podzielona jest na części, które staramy się podbić. Rzecz polega na tym, by przejąć kontrolę nad bazą nieprzyjaciela. Nasz żołnierz w trakcie bitwy staje się częścią czteroosobowego oddziału. Tych w grze jest łącznie dwanaście i obecność w nim wiąże się z rozmaitymi korzyściami (perkami). Następnie zaś wybieramy klasę - wybór zależy od tego, do jakiego oddziału należymy. Każda klasa ma oczywiście inne zadania na polu bitwy. Po rozegraniu starcia otrzymujemy dwa rodzaje doświadczenia - dla oddziału i dla naszej postaci. Pozwala to odblokować nowe klasy, bronie i wyposażenie.

Drugi tryb to Attrition Warfare. Obie walczące strony dysponują w nim pewną liczbą ‘biletów’ (tickets), których pula kurczy się ilekroć ktoś polegnie. Nasze zadanie polega na tym, żeby pozbawić przeciwnika wszystkich biletów. Bez nich jego żołnierze nie będą mogli się respawnować. Oprócz tego dostępny jest jeszcze Squad Defense, tryb singlowy, w którym nasz oddział stara się odeprzeć przeważające siły wroga kontrolowanego przez AI, oraz Rifle Deathmatch, specjalny deathmatch, w którym posługując się strzelbą usiłujemy wyeliminować rywali. Otrzymujemy za to doświadczenie, które można przeznaczyć na modyfikacje broni.

Recenzje
  • 6.5
    Recenzja: Verdun (PS4) W ostatnich dniach zapewne ogrywaliście betę Battlefield 1 (PS4), a część z Was rozważa zakup tej...

Podobne gry