Eschatos
159V

Eschatos

Eschatos
  • Wydawca: Qute
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 07.04.2011
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 3

Eschatos jest scrollowaną strzelaniną, wydaną w kwietniu 2011 r. w Japonii na konsolę Xbox 360. Za developing oraz dystrybucję odpowiadała firma Qute. We wrześniu 2015 r. na platformie cyfrowej Steam ukazała się wersja na komputery osobiste.

Akcja gry ma miejsce w XII stuleciu, kiedy to na obszarze Księżyca ludzkość zaczyna dostrzegać obecność pozaziemskiej materii organicznej, nazwanej przez nich Purpurową Erozją. Po pokryciu 75% powierzchni srebrnego globu, wrogo nastawiona rasa kosmitów rozpoczyna inwazję na Ziemię, wykorzystując latające spodki do transportu broni oraz pojazdów bojowych. Zadaniem gracza jako pilota prototypowego statku kosmicznego o niespotykanym wcześniej potencjalne ofensywnym i obronnym, będzie walka z nadciągającymi siłami wroga oraz - finalnie - uwolnienie ludzkości od zagrożenia Purpurowej Erozji.

Nasz statek posiada dwa tryby prowadzenia ognia: zasięgowy, skupiający się na przedzie Front Shot oraz rozproszony, wyrzucający pociski na szerszej przestrzeni Wide Shot. Do naszej dyspozycji oddana zostaje także tarcza energetyczna pozwalająca zablokować wrogie pociski, jej trwałość jest jednak ograniczona i z czasem podlega regeneracji. Dostępne są trzy tryby rozgrywki. Original jest najbardziej staroszkolny, ponieważ oferuje standardowe doświadczenie z wyłącznie dwoma rodzajami power-upów: statkami gwarantującymi dodatkowe życia oraz ikony "Flash" czyszczące ekran z przeciwników oraz ich pocisków. Tryb Advanced jest bardziej złożony, nasz statek rozpoczyna bowiem z ograniczonym arsenałem, który jednak rozwijać można większą liczbą dopałek. Całość zamyka tryb Time Attack, gdzie zamiast końcowej punktacji najważniejsze jest jak najszybsze ukończenie planszy. Wraz z kolejnymi podejściami do gry odblokowane zostają dodatkowe opcje w rodzaju podniesienia liczby dostępnych kontynuacji czy zmiany tła.

Gra wykorzystuje unikalny system zliczania punktacji, charakteryzujący też inne gry studia. Rozpoczęcie każdej nadchodzącej fali przeciwników oraz walkę z bossem poprzedza reset zegara śledzącego rozgrywkę. Zatrzymywany jest on po rozprawieniu się z zagrożeniem i to na podstawie czasu, jaki spędziliśmy na ostrzale (i krócej, tym lepiej) otrzymujemy ocenę końcową za daną strefę.

Pomimo wydania Eschatos wyłącznie w Japonii, gra nie posiada blokady regionalnej, przez co możliwy jest jej import oraz uruchomienie na europejskich i amerykańskich konsolach. W odróżnieniu od portu na PC, wersja konsolowa zawiera także dwie wydane wcześniej przez tego samego developera gry - Judgment Silversword oraz Cardinal Sins, oba przeznaczone wcześniej na konsolę przenośną WonderSwan Color.


Opis opracował: Daaku