Mana Khemia 2: Fall of Alchemy
2388V

Mana Khemia 2: Fall of Alchemy

Mana Khemia 2: Fall of Alchemy
  • Producent: Gust
  • Wydawca: NIS America
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 29.05.2008
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Mana Khemia 2: Fall of Alchemy to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust. Tytuł ukazał się najpierw na PlayStation 2, a potem także PlayStation Portable. W odróżnieniu od poprzednika, “dwójka” nie trafiła do Europy.

Druga odsłona Mana Khemia skupia się na perypetiach dwójki bohaterów. Są to Razeluxe Meitzen (w skrócie Raze) oraz Ulrika Mulberry. Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy tego, kto bardziej nam odpowiada. Wybór ma znaczenie, ponieważ historia tych postaci skupia się na zupełnie innych wątkach. Tak jak w “jedynce”, ważną rolę odgrywa akademia Al-Revis szkoląca przyszłych alchemików, do której zaczyna uczęszczać wspomniana para.

 

Formuła rozgrywki nie uległa zmianie. Jej trzonem nadal pozostaje alchemia, czyli zdolność tworzenia nowych przedmiotów (broni, zbroi, innych gratów) z pozyskiwanych w różnych okolicznościach materiałów. Do ich stworzenia potrzebujemy recept, a jakość naszych prac zależna jest od poziomu Ether użytych rzeczy.

 

Przeciwnicy widoczni są podczas eksploracji. Po wpadnięciu na kogoś takiego pokazuje się ikonka jednego z przycisków pada/konsoli, którego wciśnięcie w odpowiednim tempie daje nam pierwszeństwo ataku. W odróżnieniu od pierwowzoru, tutaj w starciach możemy wykorzystać “tylko” pięć postaci: trzy tworzy podstawową ekipę, dwóch jest w obwodzie, a jeden posiada status gościa, co sprawia, że wprawdzie może uczestniczyć w walce, ale z drugiej strony nie mamy opcji wpływania na jego rozwój. Nowością związaną z systemem jest ponadto pasek Unite Mode, który wypełnia się z czasem i po uzupełnieniu pozwala odpalać najpotężniejsze techniki.

 

W grze nie ma poziomów doświadczenia, co jest rozwiązaniem podobnym do pierwszej części. Zamiast tego przeprowadzając różne alchemiczne procesy odblokowujemy sloty, które pozwalają rozwijać podopiecznych. Drugi powracający patent to życie szkolne. Rok szkolny jest tu podzielony na kilka kilkutygodniowych okresów, podczas których musimy sprostać stawianym nam wyzwaniom. Konsekwencją wtopy jest utrata dni wolnych.

Podobne gry