Resident Evil (Game Boy Color)

Resident Evil (Game Boy Color)

Producent:
HotGen Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Horror
Premiery
Prace wstrzymane
Producent:
HotGen Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Horror
Premiery
Prace wstrzymane

Resident Evil (Game Boy Color) - opis gry

Resident Evil to jedna z najbardziej kasowych i najpopularniejszych marek w historii gier wideo. Sześć głównych części i niezliczona ilość spinoffów zapewniły marce nie tylko zapamiętanie jej przez wiele pokoleń graczy, ale i godny byt Capcomowi przez wiele lat. Pierwsza część tego niekończącego się cyklu ukazała się w 1996 roku na PSX i Segę Saturn, był jednak planowany również port na Game Boy Color.

Za przeniesienie tak dużego tytułu na konsolę przenośną Nintendo odpowiedzialna miała być firma Hotgen, która była w tym doświadczona - w jej portfolio znajdziemy m.in. Indiana Jones and the Infernal Machine czy Tony Hawk's Pro Skater 3 na tę platformę. Premiera gry miała odbyć się w 1999 roku, jednak Capcom postanowił zatrzymać produkcję tuż przed jej ukończeniem. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Mamy tutaj do czynienia z bezpośrednim portem na konsolę przenośną. Mechanika miała zostać przeniesiona w pełni (o tym później), podobnie mapa i gameplay. Graficznie gra prezentowała się niesamowicie dobrze jak na GBC - kolory były wyraziste, postaci wiernie odwzorowane. Ze strony audio było nieco gorzej, soundtrack zredukowano do ośmiobitowych brzmień, podobnie efekty dźwiękowe (voice acting wycięto, co wydaje się być oczywiste). Wydawało się, że gra zaginęła, a jedyne materiały z niej można było znaleźć na filmiku wstawionym po latach przez IGN.

W 2012 roku udało się zdobyć dwie różne wersje gry i udostępniono je w internecie. Każda z nich znajduje się już w końcowym stadium developingu - każde pomieszczenie i niemalże wszystkie cutscenki i przedmioty są już na miejscu, brakuje jednak kilku finałowych sekwencji Resident Evil. Inaczej rzecz ma się z wrogami - poza podstawowymi zombiakami większość z nich albo nie ma jeszcze swojej animacji, albo po prostu nie został zaimplementowany. Podobnie z broniami, bo do naszej dyspozycji oddano jedynie nóż, pistolet i shotgun. W jednej z wersji możemy grać zarówno Chrisem, jak i Jill, zaś w drugiej grywalny jest jedynie ten pierwszy i nie działają skrzynki, jednak w ogólnym rozrachunku ten build jest bardziej dopracowany.

Wideo - Resident Evil (Game Boy Color)

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper