Heroes of Might and Magic IV

Heroes of Might and Magic IV

7,9
31 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
New World Computing
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG taktyczny,   Strategiczna
Śr. czas:
27.5 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
28.03.2002
Europa:
28.03.2002
Polska:
10.04.2002
Producent:
New World Computing
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG taktyczny,   Strategiczna
Śr. czas:
27.5 godzin
Liczba graczy:
1-6
Premiery
Świat:
28.03.2002
Europa:
28.03.2002
Polska:
10.04.2002

Heroes of Might and Magic IV - opis gry

Heroes of Might and Magic IV to wydana w 2002 roku przez 3DO czwarta część spin-offu serii Might & Magic. Grę wyprodukowało New World Computing.

W czasie bitwy, do której doszło na skutek wydarzeń poprzedniej części gry, w której to dwa magiczne miecze - miecz mrozu i ostrze armageddonu zderzyły się ze sobą skutkując zniszczeniem będącej miejscem akcji części trzeciej planety Enroth. Na szczęście jednak na ratunek przyszły anioły, które za pomocą tajemniczych portali pomogły jak największej ilości ludzi uciec do zupełnie innego świata - planety Axeoth.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra jest swoistą rewolucją w serii - twórcy zmienili praktycznie wszystko co mogli. Tytułowi herosi nie są już tylko generałami wspierającymi armie pasywnie w walce, ale osobnymi jednostkami, które posiadają odrębne statystyki, czy punkty życia. Siła naszych herosów zależy od posiadanego przez nich poziomu i umiejętności, co wprowadza do serii bardzo mocny i ważny dla rozgrywki element RPGowy. Jeśli uda nam się osiągnąć naprawdę wysoki poziom naszym bohaterem, to będziemy mogli nim samym zwalczać całe armie niszcząc z łatwością watahy nawet najsilniejszych przeciwników. Inną znaczną modyfikacją jest zmiana struktur jakimi rządzą się esencjonalne dla rozgrywki miasta. Już nie posiadamy możliwości ulepszania jednostek danego poziomu w mieście - możemy jednak za to wybrać jedną z dwóch jednostek dostępnych na poziom w danym zamku, co doprowadza do tego, że grając jednym miastem możemy wymyślać wiele różnych strategii rozgrywki.

Heroes of Might and Magic IV do dziś wywołuje mieszane uczucia pośród fanów serii - jedni jej nie lubią mówiąc, że zabiła wszystko co było dobre w serii i należy o niej zapomnieć, drudzy zaś sądzą, że posiada ona wiele zalet i koniec końców po prostu trudno ją z początku było ocenić biorąc pod uwagę jak dobra była część poprzednia i zmiany mimo wszystko wychodzą na plus, gdyż ta część tchnęła choć trochę nowych pomysłów w serię, której 3 poprzednie części posiadały aż za bardzo podobne do siebie mechaniki rozgrywki.

Do gry wyszły dwa dodatki The Gathering Storm i Winds Of War wprowadzające nowe kampanie, bohaterów, scenariusze i jednostki.

Wideo - Heroes of Might and Magic IV

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper