SKLEP
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
4119V

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
  • Producent: Level-5
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.03.2018
  • Europa: 23.03.2018
  • Polska: 23.03.2018
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • hazard
  • przemoc

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Level-5 i wydana przez Bandai Namco Entertainment. Tytuł ukazał się na komputerach oraz PlayStation 4. Jest on kontynuacją Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, choć nie bezpośrednią.

Wbrew temu co mógłby sugerować tytuł Ni no Kuni II nie jest bezpośrednią kontynuacją pierwszej części. Akcja rozgrywa się w tym samym świecie co poprzednik, lecz kilkaset lat później i skupia na perypetiach innych bohaterów. Punktem wyjścia dla opowieści są wydarzenia, do jakich dochodzi w mieście Ding Dong Dell. O władzę walczą tam dwie frakcje - kotów i myszy. Myszom udaje się przeprowadzić zamach stanu, który na własnej skórze odczuwa główny bohater, młody król Evan Pettiwhisker Tildrum, który musi uciekać ze swojego królestwa. Pomaga mu w tym Roland, tajemniczy przybysz z innego świata.

Pod względem rozgrywki druga część Ni no Kuni przypomina pierwowzór, choć tu i ówdzie zaszły też pewne mniej lub bardziej istotne zmiany. Fabuła jest liniowa, a między lokacjami przemieszczamy się korzystając z mapy świata (można także korzystać z pojazdów, jeżeli mamy do nich dostęp). Przeciwnicy widoczni są w trakcie eksploracji. Jeśli się z nimi zetkniemy, przenosimy się na planszę, gdzie toczy się walka. System jest zręcznościowy, każda z postaci dysponuje własnymi umiejętnościami, choć posiada też kilka standardowych ataków: słaby, mocny i na odległość, który zużywa MP (MP można zregenerować przedmiotami lub zadając obrażenia nieprzyjaciołom). Poza tym można też blokować i wykonywać uniki.

Ni no Kuni 2 posiada także swoje “pokemony”, podobnie zresztą jak część pierwsza. Tym razem nazywają się one jednak higgledie. Mogą nam one na różny sposób pomagać w trakcie starć, co więcej, można je również rozwijać.

Na uwagę zasługują także dwie minigry. Pierwsza to prosta strategia czasu rzeczywistego, w której korzystamy z czterech rodzajów jednostek. Każda z nich ma określone wady i zalety działające na zasadzie papier-nożyce-kamień. Druga to budowa królestwa. Możemy rozbudowywać różne jego części, co wiąże się z wieloma korzyściami.

Oficjalnie pierwsza część Ni no Kuni była wspólnym przedsięwzięciem Level-5 i cenionego studia Ghibli. Druga już nim jest, lecz mimo to zaznaczyć warto, iż przy produkcji brali udział między innymi rysownik Ghibli Yoshiyuki Momose oraz kompozytor muzyki Joe Hisaishi.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme