Valkyria Revolution
5792V

Valkyria Revolution

Valkyria Revolution
  • Producent: Media Vision
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 19.01.2017
  • Europa: 30.06.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16
  • przemoc

Valkyria Revolution to gra strategiczna wyprodukowana przez japońskie studio Media.Vision (twórców m.in. serii Wild ARMs) i wydana w Europie przez firmę Deep Silver. Tytuł ukazał się na PlayStation 4, PlayStation Vita i Xbox One. Był on swego rodzaju spin-offem serii Valkyria Chronicles.

Valkyria Revolution czerpie inspiracje z Valkyria Chronicles, choć gry te poza pewnymi wspólnymi elementami różnią się między sobą dość znacząco. Produkcja Media.Vision rozgrywa się w czymś, co przywodzi na myśl alternatywną rzeczywistość [względem VC]. Na kontynencie, który jest sceną dla przedstawionych w grze wydarzeń, coraz śmielej poczyna sobie wielkie i agresywne imperium. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest odkrycie “ragnite”, który znacząco przyspiesza rozwój kraju, zwłaszcza jeśli chodzi o aspekt militarny. Ragnite jest nie tylko świetnym źródłem energii, ale też posiada inne, bardziej ‘magiczne’ właściwości. Na drodze imperium staje jednak niewielki kraj o nazwie Jutland, który postanawia zawalczyć o własną niepodległość. Główny bohater, Amleth, jest członkiem ruchu oporu.

Rozgrywka na pierwszy rzut oka przypomina Valkyria Chronicles, lecz tym razem twórcy zrezygnowali z systemu turowego. Starcia są bardziej dynamiczne, choć rzecz jasna nie brakuje strategicznego planowania. W trakcie bitew możemy wpływać na zachowanie towarzyszy broni, ustalać jak mają się zachowywać, z czego korzystać itd. Podobnie jak w VC, walczące jednostki dzielą się na cztery klasy różniące się umiejętnościami, a polegli podczas operacji przepadają na zawsze.

Sytuacja na polu bitwy ulega ciągłym zmianom, co nie pozostaje bez wpływu na walczących. Mogą targać nimi rozmaite emocje, począwszy od złości (zadają większe obrażenia), a skończywszy na strachu (znacząco obniżającym ich możliwości). Na uwagę zasługuje też specjalny wskaźnik informujący o tym, która strona ma przewagę podczas bitew. Jeśli przechyla się na naszą stronę, możemy liczyć na różne korzyści.

Pomiędzy bitwami mamy możliwość przechadzania się po ulicach stolicy Jutland. Można dzięki temu nabywać np. nowe przedmioty, upgrade’ować bronie (drzewka rozwoju) czy oglądać scenki z udziałem członków naszego oddziału.

Recenzje

Podobne gry