Dragon Ball Z: Hyper Dimension

Dragon Ball Z: Hyper Dimension

6,4
8 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 6.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Tose Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
29.03.1996
Europa:
1996
Producent:
Tose Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
29.03.1996
Europa:
1996

Dragon Ball Z: Hyper Dimension - opis gry

Dragon Ball Z: Hyper Dimension jest bijatyką opartą o uniwersum anime pod tym samym tytułem, wydaną w 1996 r. na konsolę Super Nintendo. Za developing odpowiedzialne było studio TOSE Software Co., a wydania podjęła się firma Bandai.

Pod względem fabularnym gra próbuje śledzić najważniejsze walki, jakich Wojownicy Z podejmują się w ramach pomiędzy końcem Freeza Saga a Buu Saga - przynajmniej na tyle, na ile pozwala skromny roster postaci. Należy jednak zaznaczyć, że stanowiący główną oś rozgrywki tryb Story różni się nieco założeniami od innych serii beat'em-up wydawanych w tamtym okresie. Nie będziemy świadkami innych dialogów między postaciami ani scenek końcowych w zależności od tego, którą z postaci wybraliśmy, zamiast tego każdą walkę rozgrywamy odgórnie ustalonym wojownikiem przeciwko rywalowi, z którym mierzył się na antenie serialu animowanego. Trzymanie się fabuły skutkuje także inną zależnością - nie każdy pojedynek musimy wygrać (np. Piccolo przeciwko Freezie), aby przejść do następnego w kolejności.

Dalsza część tekstu pod wideo

System walki jest dość złożony jak na grę z 16-bitowej konsoli, oprócz serii ciosów oferując także m.in. błyskawiczny blok, kontry, sidestepy, rzuty czy kary na skoczków. Wiele z oferowanych plansz jest wielopoziomowych, co oznacza, że wyprowadzając udany cios wybijający czy dobijający możemy np. zrzucić rywala z wysoko położonej areny czy dalszą walkę toczyć zawieszeni w powietrzu. Nietypowym rozwiązaniem są tzw. Desperation Moves - ryzykowne ataki możliwe do wykonania tylko przy krytycznym poziomie zdrowia, potrafiące dotkliwie poranić rywala i przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.

Gracz ma do wyboru 10 zawodników (wszyscy dostępni od początku), na których składają się Goku (forma SSJ2), Mystic Gohan, Majin Vegeta, Gotenks (forma SSJ3), Super Vegito, Piccolo, Freeza (forma finałowa), Perfect Cell, Fat Buu i Kid Buu. Na każdego z nich można natrafić w trybie Story, a także wybrać do walki w trybach Versus (walka 1 na 1 przeciwko komputerowi lub żywemu graczowi), Tournament (seria 8 walk jedna po drugiej) oraz Practice (przeznaczonym do treningu, z możliwością np. skalowania poziomu zdrowia czy wyboru planszy). W opcjach można także przesłuchać wszystkie dostępne w grze tematy muzyczne oraz sample postaci. Dostępne plansze ułożone są w pięciu konfiguracjach, a zaliczają się do nich m.in. arena Tenkaichi Budokai, kryjówka Kamiego, wieża Korina czy planeta Namek w swoich ostatnich momentach.

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper