SKLEP
Alien Soldier
1614V

Alien Soldier

Alien Soldier
  • Producent: Treasure
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 24.02.1995
  • Europa: 01.06.1995
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja
  • Liczba graczy: 1

Alien Soldier to scrollowana gra akcji typu run and gun wyprodukowana przez japońskie studio Treasure i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się pierwotnie na Mega Drive, ale później miał jeszcze okazję trafić na PlayStation 2 (w ramach składanki Sega Ages) oraz Wii (Virtual Console).

Akcja toczy się w 2015 roku. Na świecie za pomocą manipulacji genetycznych udaje się stworzyć udoskonalonych ludzi, którzy są inteligentniejsi i silniejsi od przeciętnych zjadaczy chleba. Niestety, krok ten ma też swoje reperkusje. Stworzeni w ten sposób ludzie tworzą organizację terrorystyczną o nazwie Scarlet. Jej liderem jest Epsilon Eagle, który podczas jednej z akcji sił antyterrorystycznych zamienia się ciałami z małym chłopcem. Niedługo potem, w wyniku działań Xi-Tigera, jego okrutnego następcy, który zabija małą dziewczynkę by sprowokować Epsilona, dochodzi do przemiany głównego bohatera w istotę będącą skrzyżowaniem robota z orłem. W tej formie wyzbywa się on wszelkich chęci czynienia zła.

 

Alien Soldier na tle konkurencji wyróżnia struktura poziomów - te są bowiem bardziej liczne, ale zarazem dość krótkie. Łącznie twórcy przygotowali 25 poziomów i 31 bossów. Bossowie stanowią przy tym największe wyzwanie. Do wyboru są dwa stopnie trudności - Supereasy i Superhard. Na Supereasy mamy możliwości spowalniania czasu i natychmiastowego restartu po zaliczeniu wtopy, ale ogólnie rzecz biorąc gra stanowi wyzwanie niezależnie od tego, na co się zdecydujemy.

 

Epsilon Eagle posiada do dyspozycji łącznie sześć broni, które wybieramy przed rozpoczęciem levelu, oraz kilka innych przydatnych zdolności. Jest to możliwość teleportowania się z jednego końca planszy na drugi, umiejętność tymczasowego unoszenia się nad polem bitwy czy przekształcania nadciągających w naszą stronę pocisków w życiodajną energię.

 

Gra ma jeszcze jeden bardzo ciekawy patent. Otóż przed rozpoczęciem planszy możemy zdecydować, w jakiej formie mają się wyświetlać parametry (energia, amunicja, energia bossa). Jeśli chcemy dodatkowego wyzwania, wystarczy ustawić brak informacji.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme