Rhapsody: A Musical Adventure
2446V

Rhapsody: A Musical Adventure

Rhapsody: A Musical Adventure
  • Producent: Nippon Ichi
  • Wydawca: NIS Europe
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 06.08.2008
  • Europa: 26.03.2009
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Rhapsody: A Musical Adventure to japońska gra RPG (tzw. “musical RPG”) wyprodukowana przez Nippon Ichi i zlokalizowana przez Atlus. Tytuł ukazał się pierwotnie na PlayStation, a następnie został przeniesiony na NDS-a ze zmianami w mechanice rozgrywki (do Europy dotarła tylko ta druga wersja).

Gra pozwala nam się wcielić w Cornet, dziewczynę posiadającą zdolność rozmawiania z kukiełkami i spełniania życzeń za pomocą magicznego rogu. Bohaterka, wraz ze swoją towarzyszką podróży, kukiełką Kururu, stara się uratować księcia Ferdinanda zamienionego przypadkowo w kamień przez (samozwańczą) “najpiękniejszą wiedźmę na świecie”.

 

Musicalowość Rhapsody polega na tym, że dość częste filmowe przerywniki fabularne są tutaj śpiewane - nie ma ‘normalnej’ wymiany zdań. Piosenek słuchać możemy w angielskiej wersji językowej, japońskiej lub też da się się kompletnie je wyciszyć.

 

Przed rozpoczęciem przygody wybieramy jeden z trzech poziomów trudności. W wersji na PS1 system walki przypomina ten znany z wielu strategii turowych, ale jego unikalną cechą jest to, że starcia nie trwają zwykle dłużej niż minutę. Cornet w ich trakcie korzysta z pomocy kukiełek, które odnajduje podróżując po świecie. Z czasem rosną one w siłę i zdobywają nowe umiejętności, dzięki czemu wzrasta ich potencjał bojowy. Bohaterka używa z kolei swojego rogu, za pomocą którego pomaga podopiecznym i odpala specjalne techniki zwane Rewards. Wzorem gier sRPG pola bitwy pokryte są szachownicą, po której poruszają się obie ekipy. Wygrana nagradzana jest kasą, doświadczeniem i skill pointami, które otrzymuje ‘jednostka’ zadająca ostateczny cios. Punkty te zwiększają szanse zadawania uderzeń ‘krytycznych’.

 

Wersja na NDS-a opiera się na tych samych założeniach fabularnych, jednak twórcy dość znacząco zmienili system walki - nie mam tu już do czynienia z prostą strategią turową, tylko z bardziej tradycyjnym jRPG-iem. Zmiana mechaniki to największe novum, ale są też pomniejsze dodatki, np. Kururu jest tym razem grywalna. Tytuł korzysta też z unikalnych funkcji konsoli - dwóch ekranów oraz touchscreena. Pewnym minusem dla niektórych może być jednak brak piosenek wykonywanych w języku angielskim.

Podobne gry