Dragon Quest II: Luminaries of the Legendary Line
2121V

Dragon Quest II: Luminaries of the Legendary Line

Dragon Quest II: Luminaries of the Legendary Line
  • Producent: Chunsoft
  • Wydawca: Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 26.01.1987
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Dragon Quest II, znany w Stanach Zjednoczonych pod tytułem Dragon Warrior II, to japońska gra RPG wyprodukowana przez Chunsoft i wydana przez Enix na NES-a. DQII to sequel (akcja dzieje się w tym samym uniwersum) tytułu, który, według powszechnej opinii, położył fundamenty pod cały gatunek jRPG-ów.

Akcja DQII rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, dokładnie w tym samym świecie. Historia kręci się wokół księcia Midenhall, który wyrusza w podróż mającą na celu zgładzenie złego czarnoksiężnika Hargona. Bezimienny protagonista jest z początku sam, ale później dołącza do niego jeszcze dwóch towarzyszy.

Główny bohater odwiedzi rozmaite lokacje - miasta, lochy, lasy, będzie pływał po morzu itd. Nowością, jak można wydedukować z fragmentu poświęconego fabule, jest obecność więcej niż jednej postaci - każda z jakąś swoją unikalną charakterystyką.

System walki nie uległ zasadniczym zmianom, choć wprowadził też pewne usprawnienia. Obecność więcej niż jednej postaci na polu bitwy to jedno, ale do tego dochodzą też przeciwnicy atakujący w grupie. Reszta jest standardowa - czynności, jakie chcemy wykonać, wybieramy z listy komend gdy przychodzi nasza tura. Za zwycięstwa otrzymujemy doświadczenie i złoto. To pierwsze sprawia, że rośniemy w siłę, poprawiamy statystyki i wyuczamy się nowych umiejętności, a kasa to kasa - pozwala nabywać ekwipunek i różne użyteczne przedmioty.

Dragon Quest II oferuje graczom znacznie większy świat, niż miało to miejsce w pierwowzorze. Po raz pierwszy do dyspozycji mają statek, który może ich wysadzić w dowolnym miejscu, a nie tylko w portach (vide Final Fantasy I). Tak jak ‘jedynka’, sequel daje też sporą dozę swobody w eksplorowaniu świata. Za przykład niech posłuży region Alefgard, miejsce, gdzie toczyła się akcja poprzednika - gracz może tam zawitać, ale do zaliczenia głównego wątku nie jest to wcale potrzebne.

Inne usprawnienia, o których można wspomnieć to większa liczba umiejętności, przedmiotów oraz bardziej przejrzyste menusy (każda z postaci ma swój własny inwentarz). Nowa jest też swego rodzaju minigierka - loteria.

Podobne gry