Romancing SaGa
1785V

Romancing SaGa

Romancing SaGa
  • Producent: Square
  • Wydawca: Square
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 28.01.1992
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Romancing SaGa to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Square na Super Nintendo. Tytuł na tle innych reprezentantów gatunku wyróżniała swoboda, którą gracz mógł wykorzystać do kreowania własnej przygody. W 2006 roku Romancing SaGa trafiła na listę stu najlepszych gier wszech czasów według czytelników tygodnika Famitsu.

Akcja przenosi nas do świata Mardias, który wspólnie zamieszkują ludzie, demony i bogowie. Cel jaki stawia przed graczem fabuła jest jasny od samego początku - pokonać złego boga Saruina. W tym celu wybierzemy jedną z ośmiu postaci -- każda z inną przeszłością, każda z innego regionu -- i ruszymy w świat kształtując naszą przygodę zgodnie z mottem “Bogowie stworzyli ludzi, ale to ludzie piszą własną SaGę”.

 

Założenia rozgrywki przywodzą na myśl inne japońskie eRPeGi. Wybrana przez nas postać podróżuje po świecie odwiedzając miasta, dungeony i inne lokacje oraz czyni postępy wchodząc w interakcję z NPC-ami. To, co odróżnia SaGe od konkurencji to swoboda jaką otrzymujemy od twórców. Poszczególne scenariusze możemy przechodzić w dużym stopniu według własnego widzimisię. Czynności, jakie podejmiemy, odblokowują nowe wątki fabularne lub wręcz dostęp do zupełnie nowych lokacji. Historię naprzód posuwają questy, które wykonujemy aż do ostatecznego starcia. Dość rzec, że poziom trudności nie jest niski.

 

Każda z dostępnych postaci posiada jakieś swoje wady i zalety. Przeciwników, z którymi toczymy boje, spotykamy podróżując po świecie - innymi słowy nie ma tu losowych starć rodem z serii Final Fantasy. Same starcia odbywają się w systemie turowym, a częstotliwość tych tur zależna jest od parametru odpowiadającego za szybkość. Do dyspozycji są różne zdolności - zwyczajny atak fizyczny, atak specjalny i magia. Drużyna składa się z maksymalnie pięciu postaci, które werbujemy podróżując po świecie. Co warto dodać, zamiast tradycyjnego systemu rozwoju z poziomami doświadczenia, tutaj umiejętności podopiecznych rozwijają się w zależności od tego, czego używają oni podczas walki. Rozwiązanie to przypomina Final Fantasy II i jest to podobieństwo nieprzypadkowe, ponieważ obie gry reżyserowała ta sama osoba (Akitoshi Kawazu).

Podobne gry