Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
4523V

Jade Cocoon: Story of the Tamamayu

Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Producent: Genki
  • Wydawca: Crave Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 03.12.1998
  • Europa: 1999
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Jade Cocoon: Story of the Tamamayu to japońska gra RPG, w której znaczącą rolę odgrywa hodowla potworów. Za jej stworzenie odpowiada studio Genki, przy produkcji brał udział Katsuya Kondo, projektant postaci mający na koncie współpracę ze Studio Ghibli. Tytuł ukazał się na PlayStation w 1998 roku. Wydawcą europejskiej wersji było Crave Entertainment.

Galeria - Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu
  • Jade Cocoon: Story of the Tamamayu

Głównym bohaterem Jade Cocoon jest Levant, chłopak mieszkający w wiosce Syrus. Osadę otaczają gęste lasy pełne potworów, które według legend sprowadził tam pewien potężny duch rzucając klątwę. Protagonista para się zawodem cocoon mastera - kogoś, kto wyłapuje maszkary, oczyszcza ich dusze, a następnie sprawia, że służą one ludziom. Gra rozpoczyna się w momencie gdy Levant, w ramach inicjacji, otrzymuje swoje pierwsze niebezpieczne zadanie.

 

System walki w Jade Cocoon jest turowy. W grze nie ma losowych starć, przeciwników widzimy podczas eksploracji. Podczas pojedynku do dyspozycji mamy kilka standardowych komend jak zwykły atak fizyczny, obrona lub użycie przedmiotu. Z tłumu innych podobnych jRPG-ów produkcję Genki wyróżnia aspekt hodowlany - potwory da się werbować (wybierając opcję Catch), a następnie łączyć je w pary tworząc potężniejsze gatunki. Można je również wykorzystywać do innych czynności, np. produkcji jedwabiu, który potem możemy sprzedawać, tudzież obrony Syrus. Charakter starć wymaga, byśmy na bieżąco dbali o naszych podopiecznych. Każdego potwora opisuje jakiś konkretny żywioł, co ma swoje plusy i minusy. Sprawia to, iż strategiczne planowanie odbywa się według zasady papier-nożyce-kamień - wiatr pokonuje ziemię, ziemia wodę, ogień wiatr. 

 

Gra otrzymywała w swoim czasie dobre oceny, choć nie obeszło się bez zgrzytów. Na plus zaliczano ładną grafikę i efekty dźwiękowe, ze zrozumieniem nie spotkała się natomiast decyzja o uniemożliwieniu prowadzenia walk u boku swojego podopiecznego. Jade Cocoon nie był też zbyt długi. Główny wątek wymagał poświęcenia około dwudziestu godzin, choć po jego zaliczeniu otrzymywaliśmy jeszcze dostęp do bonusowej lokacji z nowymi potworami.

 

Tytuł Genki doczekał się dwóch kontynuacji. Jedna powstała z myślą o telefonach komórkowych, druga trafiła na PlayStation 2 trzy lata po wydaniu pierwowzoru.

Video - Jade Cocoon: Story of the Tamamayu

Podobne gry