Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl
3148V

Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl

Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl
  • Producent: Atlus
  • Wydawca: Atlus
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.06.2013
  • Europa: 02.05.2014
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl to japońska gra RPG typu dungeon crawler wyprodukowana i wydana przez Atlus na konsoli Nintendo 3DS. Untold to remake, a właściwie alternatywna wersja pierwszej części serii. W porównaniu do pierwowzoru położono w niej większy nacisk na fabułę.

Istotą pierwszej części Etrian Odyssey była eksploracja lochów, historia odgrywała w niej drugoplanową rolę. Wersja Untold zmienia nieco priorytety. W głównym trybie rozgrywki nie tworzymy już własnych postaci, tylko kolejnych towarzyszy poznajemy w trakcie przygody - każdy ma swoją osobowość (twórcy dorzucili voice-acting nieobecny w oryginale) i profesję.

Jeśli chodzi o fabułę, wcielamy się w postać gościa (sami nadajemy mu imię), który zostaje wysłany w celu zbadania różnych dziwnych rzeczy dziejących się poza miastem Etria. W wyniku swoich poszukiwań odnajduje dziewczynę z amnezją o imieniu Frederica, a po pewnym czasie dołącza do nich kolejna trójka bohaterów. Historia kręci się wokół tajemnicy ruin, w których następuje spotkanie. Fani “jedynki” mogą spać spokojnie i nie obawiać się wypaczenia historii pierwowzoru, bowiem funkcje reżysera w przypadku wersji Untold pełni jej scenarzysta.

Etrian Odyssey robił w momencie premiery ciekawy użytek z ekranu dotykowego przenośnej konsoli Nintendo. Gracz, wchodząc do nowego lochu, nie posiadał jego mapy - musiał ją sobie narysować sam. Rozwiązanie to oferowało zupełnie nowe doświadczenie, ponieważ od naszej pracy mógł zależeć los podopiecznych - będąc w opłakanym stanie wypadało znać najprostszą drogę do wyjścia. Rysowanie map, sztandarowa cecha serii, pojawia się również w wersji Untold, pełniąc tak samo ważną rolę.

Schemat rozgrywki w Etrian Odyssey wygląda następująco: odwiedzamy nowy dungeon, walczymy, nabijamy doświadczenie, wracamy obłowieni lootem (najlepszy zostawiają potwory zwane Formido Oppugnatura Exsequens, czyli F.O.E.) do miasta będącego bazą wypadową, podejmujemy się wypełnienia nowych questów i z powrotem powracamy do eksploracji. Gra daje duże możliwości w kwestii budowania własnych postaci dzięki drzewkom umiejętności. W fabularnym Etrianie mamy wprawdzie ograniczony dostęp do profesji, ale korzystając z tzw. Grimoire Stones możemy nabywać nowe zdolności niekoniecznie związane z charakterystyką joba.

Dla fanów oryginału przygotowano Classic Mode, w którym grę da się przejść w starym stylu - z fabułą zepchnięta na dalszy tor (mamy wówczas dostęp do wszystkich profesji). Twórcy zaimplementowali też trzy poziomy trudności - Picnic Mode, Standard Mode oraz Expert Mode. Różnią się one siłą przeciwników i opcją kontynuowania rozgrywki po przegranym pojedynku.

Podobne gry