Code of Princess
4923V

Code of Princess

Code of Princess
  • Premiery
  • Świat: 19.04.2012
  • Europa: 28.03.2013
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka chodzona
  • Liczba graczy: 1-4
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • przemoc

Code of Princess to produkcja hack and slash stworzona w formule 2D, za produkcję której odpowiada studio Agatsuma Entertainment. Gra pojawiła się na 3DS-a i charakteryzuje się zwariowanym humorem, dziwacznymi bohaterami i roznegliżowanymi księżniczkami. 

Główna bohaterka Code of Princess imieniem Allegro odziana jest chyba w najbardziej niedorzecznie skąpą zbroję w historii gier wideo. W trakcie głównej kampanii wydekoltowana księżniczka będzie starać się ocalić królestwo swojego ojca przed potworami i zakończyć wojnę. Ma jej w tym pomóc legendarny miecz ofiarowany przez tatę. W zadaniu pomoże jej drużyna spotykanych po drodze postaci. Mnóstwo w tym scenariuszu gagów i autoironii, które z talentem zostały przetłumaczone na język Szekspira przez Atlus. Sama opowieść o ratowaniu państwa jest banalna, ale przynajmniej wypełniono ją osobliwymi bohaterami i zwariowanym humorem.

Tytuł działa na podobnej zasadzie co Guardian Heroes z 1996 roku, łącząc motywy RPG z chodzoną bijatyką. W etapach przemieszczamy się w prawo lub lewo, mordując wszystkie przeszkadzajki, które napotkamy. Istnieje też możliwość pójścia w głąb planszy – ale tylko skokowo. Batalie odbywają się na trzech planach, między którymi można kicać przy podnoszeniu gardy. Taką samą mobilność posiadają adwersarze. Trafić kogokolwiek możemy tylko w momencie, gdy znajdujemy się w jednej osi. System potyczek opiera się na naparzaniu jak najdłuższymi łańcuchami ciosów w jak największą ilość wrogów w jednym momencie. W trakcie głównej kampanii możemy wybrać sobie bohatera spośród czterech zawodników (Solange, Ali, Zozo i Allegro). Niektórzy zużywać będą przede wszystkim punkty magii, a inni stawiają na sieczkę za pomocą broni białej. Zasady potyczek nie zmieniają się jednak praktycznie do końca rozgrywki urozmaicając to podnoszeniem podstawowych statystyk bohaterów, zbieraniem pieniędzy i wzbogacaniem ich ekwipunku.

Zaliczenie kampanii i opcjonalnych zadań zajmuje ok. 9-10 godzin i oferuje dwa zróżnicowane zakończenia. Dużym plusem jest estetyczna grafika – poczynając od portretów 2D, aż po świetnie poruszające się cel-shadingowe modele bohaterów w trakcie walk. Znakomicie działa też tryb obrazu 3D w trybie single player. Jeśli zamarzy się nam wspólna zabawa z 3 osobami (przez Sieć lub lokalnie), można podjąć się zadania w specjalnie przeznaczonych do tego celu misjach.

Podobne gry