RollerCoaster Tycoon
856V

RollerCoaster Tycoon

RollerCoaster Tycoon
  • Premiery
  • Świat: 31.03.1999
  • Europa: 12.04.1999
  • Polska: 03.10.2003
  • Gatunek: Strategiczna, Ekonomiczna
  • Liczba graczy: 1

RollerCoaster Tycoon to strategia ekonomiczna, która pozwala grającym zarządzać własnym parkiem rozrywki. Za jej produkcję odpowiadało studio Chris Sawyer Productions. Tytuł ukazał się pierwotnie na komputerach, a po kilku latach został też przeniesiony na Xboxa.

W RollerCoaster Tycoon wchodzimy w buty właściciela parku rozrywki, który musi zafundować swoim gościom możliwie jak najbardziej atrakcyjne wrażenia, a co z tym idzie zarabiać kasę. Główną atrakcją są kolejki górskie, które możemy projektować sami, ale do tego dochodzą również zjeżdżalnie, elektryczne samochodziki, karuzele, gokarty, nawiedzone domostwa itd. Twórcy przygotowali łącznie 22 scenariusze (dodatkowe udostępniono w rozszerzeniach wydawanych po premierze), które należy zrealizować, choć dodać należy, że ten ostatni nie wytycza nam żadnego konkretnego zadania i pozwala bawić się swobodnie wszystkimi odblokowanymi po drodze możliwościami.

Budowanie atrakcji to nie wszystko. Oprócz tego musimy dbać też o inne aspekty działalności. Przede wszystkim należy zatrudnić personel: sprzątaczy, mechaników czy ochroniarzy bez których może dochodzić do aktów wandalizmu. Ważne są również tak przyziemne sprawy jak toalety. Inna kwestia to dbanie o budżet parku. Gra daje nam sporo możliwości w tym zakresie. Możemy bowiem ustalić wysokość pensji pracowników, wejściówek, atrakcji czy posiłków sprzedawanych na terenie parku.

Niezwykle istotny jest jest poziom zadowolenia i preferencje gości. Niektórzy bowiem lubią gdy trasa przejazdu kolejki dostarcza większych atrakcji, a inni nieszczególnie i zabawę mogą odchorować. Źle zaprojektowana kolejka może też doprowadzić do wypadku i śmierci wielu ludzi, co w konsekwencji znacznie obniży reputację naszego interesu.

Wersja z Xboxa nie różni się znacząco od pierwowzoru. Z oczywistych względów zmieniono np. graficzny interfejs gry, aby łatwiej było w nią grać na padzie.

Podobne gry