Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
4123V

Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome

Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Producent: Nippon Ichi
  • Wydawca: Tecmo Koei Europe
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 17.03.2005
  • Europa: 25.10.2005
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny
  • Liczba graczy: 1

Makai Kingdom: Chronicles of Sacred Tome to strategia turowa wyprodukowana przez studio Nippon Ichi i wydana w Europie przez Koei. Tytuł ukazał się najpierw na PlayStation 2, a następnie został przeniesiony też na PSP otrzymując kilka nieobecnych w pierwowzorze dodatków (np. nowy epizod). Wersja na przenośny sprzęt Sony nie ukazała się jednak poza Japonią.

Galeria - Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome
  • Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome

Głównym bohaterem gry jest Lord Zetta, samozwańczy tzw. Bad-ass Freakin' Overlord. Jego przygoda rozpoczyna się w momencie gdy postanawia zapobiec destrukcji rządzonych przez siebie zaświatów, co przepowiedział już niejaki Pram. Po odnalezieniu tytułowego “świętego tomu” Zetta dowiaduje się, że wspomniana kraina przepadnie przez jego głupotę. W efekcie niszczy księgę i… wypełnia przepowiednię z przeszłości. Teraz, żeby naprawić swój kolosalnych rozmiarów błąd, protagonista musi napisać historię zaświatów na nowo.

W przypadku Makai Kingdom mamy do czynienia z dość standardową strategią turową, choć w porównaniu do paru innych produkcji Nippon Ichi tutaj nie spotkamy się z wszechobecnym grindem/pakowaniem. Przedmioty nie wymagają np. by je dodatkowo rozwijać, a opcje związane z zarządzaniem umiejętnościami podopiecznych nie są tak bardzo rozbudowane. Rozgrywka nie została jednak nazbyt uproszczona.

Podczas bitew gracze mogą ‘przywoływać’ na pole walki różne obiekty - budynki, pojazdy i inne postacie. Budynki pełnią różne funkcje i możemy z nich wyciągać podkomendnych, co wpływa na ich status (zyskują boosta do statystyk itd.). Pojazdy z kolei mogą poruszać się po mapach, mają własne skille, ale kieruje nimi tylko jeden podopieczny określany mianem "pilota".

W grze ważną rolę odgrywa mana, która pełni funkcję waluty drugiej kategorii. Ma ona dwie bardzo istotne cechy: może posłużyć do tworzenia nowych dungeonów, dzięki którym obławiamy się w doświadczenie i przydatne przedmioty, oraz daje możliwość zmiany klasy postaci. W tym drugim przypadku nasi podopieczni mogą na przestrzeni gry ‘zbierać’ umiejętności charakterystyczne dla różnych profesji.

Video - Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome

Podobne gry