SKLEP
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
1204V

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
  • Producent: Headfirst Productions
  • Wydawca: Bethesda Softworks
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 24.03.2005
  • Europa: 24.03.2005
  • Polska: 23.06.2006
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Przygodowa, Horror
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio Headfirst Productions i wydana przez Bethesda Softworks. Tytuł ukazał się na komputerach i Xboxie.

Gra inspirowana jest prozą H.P. Lovecrafta, a konkretnie opowiadaniem “The Shadow over Innsmouth”. Wydarzenia w niej ukazane rozpoczynają się w 1915 roku. Policyjny detektyw Jack Walters bierze udział w akcji oblężenia rezydencji, w której przebywają członkowie dziwnej sekty zwanej Fellowship of the Yith. Jej lider, Victor Holt, chce porozmawiać z Waltersem w środku, na co ten przystaje. Wkrótce jednak dochodzi do strzelaniny, a główny bohater zostaje uwięziony w budynku. Jeszcze później okazuje się zaś, że członkowie sekty popełnili zbiorowe samobójstwo, a sam Walters postradał zmysły. Po akcji trafia on do szpitala psychiatrycznego.
 
Na dobre historia przyspiesza kilka lat później. Walters, już jako prywatny detektyw, trafia w poszukiwaniu zaginionej osoby do niewielkiej mieściny Innsmouth, która z niewyjaśnionych przyczyn zamknęła się przed światem.
 
Na tle wielu innych strzelanin FPP produkcję Headfirst wyróżnia brak interfejsu graficznego, który informowałby o stanie zdrowia podopiecznego czy ilości amunicji. Zamiast tego musimy zwracać uwagę na rozmaite kwestie. O stanie zdrowia głównego bohatera informują dźwięki, jakie wydaje, oraz bicie jego serca. Uszkodzone mogą też został różne części jego ciała (ich stan widać w menu), jak nogi, co utrudnia poruszanie, oraz ręce, co z kolei utrudnia celowanie.
 
Amunicji jest niewiele dlatego musimy ją oszczędzać i korzystać z niej w najbardziej palących sytuacjach, a co więcej - liczyć naboje, ponieważ gra nie informuje nas, ile ich mamy do dyspozycji.
 
Ważnym czynnikiem jest także zdrowie psychiczne Waltersa, które z czasem ulega degradacji. Jego stan poprawia się w specjalnych pomieszczeniach oraz po zabiciu przeciwnika. Jeśli jednak nie będziemy wystarczająco ostrożni, nasz podopieczny może np. popełnić samobójstwo.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme