SKLEP
NiGHTS: Journey of Dreams
2019V

NiGHTS: Journey of Dreams

NiGHTS: Journey of Dreams
  • Producent: Sonic Team
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 13.12.2007
  • Europa: 18.01.2008
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja, Platformowa
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Tak
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 7
  • strach
  • online
  • przemoc

NiGHTS: Journey of Dreams to gra platformowa wyprodukowana przez japońskie studio Sonic Team i wydana przez firmę Sega wyłącznie na konsolę Nintendo Wii. Journey of Dreams jest duchowym następcą NiGHTS into Dreams, które ukazało się na Saturna w 1996 roku. Reżyserem obu gier był Takashi Iizuka.

Akcja gry dzieje się w krainie snów, odzwierciedlającej ludzkie pragnienia i lęki. Podobnie jak w leciwym oryginale Elliot i Claris, do Nightopii trafia dwoje dzieci - William oraz Helen. Oboje zaczynają wątpić w więź łączącą ich z rodzicami, a uosobieniem ich uczuć jest charakter świata, do którego trafiają. Spotkana tam dziwna istota imieniem NiGHTS pełni rolę przyjaciela, przewodnika i terapeuty, a dzięki wyjątkowym zdolnościom może pomóc zagubionym we własnej ocenie bohaterom pokonać słabości i uwierzyć w siebie.

 

Rozgrywka w NiGHTS: Journey of Dreams łączy w sobie sekwencje 2D, w których gramy jako NiGHTS, oraz fragmenty 3D, gdy przejmujemy kontrolę nad jednym z dzieci. Sterując NiGHTSem gracz może przelatywać przez pierścienie, zataczać pętle wokół przeciwników i ratowanych postaci, odbijać się od chmur i robić bączki wokół barierek. Można poruszać się tylko w jednej płaszczyźnie, latając po wyznaczonej ścieżce, a wrażenie wolności zapewnia wykonująca efektowne najazdy kamera. Oprócz latania twórcy zadbali także o inne atrakcje, takie jak plansze rodem z platformówki 3D, przejażdżka rollercoasterem, spływ motorówką i sporo innych motywów. Odskocznie od sekcji platformowych stanowią starcia z pomysłowo zaprojektowanymi, psychodelicznymi bossami.

 

W momencie premiery na Wii Journey of Dreams nie zachwycało oprawą, zdecydowanie ustępując choćby Super Mario Galaxy od Nintendo. Na plus należy zaliczyć bardzo oryginale projekty poziomów i postaci oraz niesamowitą, abstrakcyjną atmosferę rodem ze snu. Nad klimatyczną ścieżką dźwiękową pracował zespół siedmiu japońskich kompozytorów, z których troje odpowiada za muzykę do starszego o dwanaście lat oryginału.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme