Dungeon Encounters
144V

Dungeon Encounters

Dungeon Encounters
  • Producent: Cattle Call
  • Wydawca: Square Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 14.10.2021
  • Europa: 14.10.2021
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Logiczna
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 7
  • przemoc

Dungeon Encounters to gra RPG wyprodukowana przez Cattle Call i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na PC, PS4 i Nintendo Switch. Przy jego tworzeniu brał udział Hiroyuki Ito, twórca systemu ATB obecnego w serii Final Fantasy.

Galeria - Dungeon Encounters
  • Dungeon Encounters
  • Dungeon Encounters
  • Dungeon Encounters
  • Dungeon Encounters
  • Dungeon Encounters

Fabuła - Dungeon Encounters

Fabuła w Dungeon Encounters ma charakter czysto pretekstowy. Punktem wyjścia jest tutaj niespodziewane pojawienie się dungeonu w pobliżu pewnego miasta. Wylegające z niego hordy potworów terroryzują mieszkańców, w związku z czym decydenci postanawiają zareagować. Wysyłają do lochu śmiałków, jednak ci, jeden po drugim, przepadają w nim bez śladu. Ostatnią deskę ratunku stanowią członkowie tzw. Akademii. To z nich formujemy czteroosobową drużynę mającą rozprawić się z zagrożeniem.

Rozgrywka - Dungeon Encounters

Rozgrywka Dungeon Encounters polega na przemierzaniu kolejnych pięter dungeonu, których łącznie jest dziewięćdziesiąt dziewięć. Oprawa graficzna, podobnie jak fabuła, jest tutaj do granic możliwości minimalistyczna - styl prezentacji ogranicza się do postaci biegającej po mapce przypominającej grę planszową. Piętro składa się z określonej liczby kafelek (kwadratowych pól), na których porozmieszczano liczby informujące o tym, że mamy do czynienia z eventem. Jakim? To zależy i nie wiemy tego dopóki na danym polu nie postawimy stopy. Może to być regeneracja zdrowia podopiecznych, sklep z użytecznymi przedmiotami albo coś znacznie mniej przyjemnego.

Walki są turowe. Tutejszy system to modyfikacja ATB znanego m.in. z wielu odsłon serii Final Fantasy. Walczący (bohaterowie i przeciwnicy) mogą wykonać jakąkolwiek czynność po napełnieniu specjalnego wskaźnika. W grze zastosowano interesujące rozwiązanie: oprócz HP postacie dysponują punktami informującymi o ich wytrzymałości na ataki fizyczne i magiczne. By zadać ‘właściwe’ obrażenia i pokonać nieprzyjaciela, należy najpierw pozbawić go właśnie rzeczonego ‘pancerza’. Owe punkty regenerują się po wygranym starciu, lecz nie dotyczy to HP. 

W grze zaimplementowano system rozwoju. Postacie ciułają doświadczenie pozwalające wbijać im na nowe levele i podnosić w ten sposób potencjał bojowy. Zmieniać można też ekwipunek, jednak wymaga to posiadania odpowiedniej liczby punktów PP.

Video - Dungeon Encounters

Podobne gry