Resident Evil: Director's Cut - Dual Shock Ver.

Resident Evil: Director's Cut - Dual Shock Ver.

9,2
35 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 9.0
PS Vita 9.0
PSP 9.2
PSone 9.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Horror,   Inna,   Survival
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
25.09.1997
Europa:
01.12.1997
Polska:
1998
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Horror,   Inna,   Survival
Śr. czas:
9 godzin
Premiery
Świat:
25.09.1997
Europa:
01.12.1997
Polska:
1998

Resident Evil: Director's Cut - Dual Shock Ver. - opis gry

Resident Evil: Director's Cut to wersja reżyserka pierwszej odsłony serii Resident Evil (w Japonii Biohazard) wyprodukowana i wydana przez Capcom. Początkowo tytuł ukazał się na PlayStation (fizycznie), lata później wydany został na PlayStation 3, PlayStation Vita oraz PlayStation Portable (wszystkie przez PlayStation Network).

Założenia podstawki nie uległy zmianie - Biohazard, ze względu na konflikt nazwy znany na Zachodzie jako Resident Evil, to przedstawiciel rodzącego się wtedy gatunku survival-horror. Gracz ląduje więc w określonym dość ograniczonym w zasoby miejscu, gdzie jest dużo przeciwników. Walka z nimi odbywa się w systemie tzw. "tank controls", a rozwiązanie to było motywowane głównie ograniczeniami technologicznymi (przy początku projektowania odsłony z 1996 roku zakładano pierwotnie kamerę z perspektywy pierwszej osoby). Z tym oraz wprowadzonymi w ramach tej wersji nowościami gracz może zapoznać się jedynie w pojedynkę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gdy gracz uruchomi opcję nowej gry, dostanie do wyboru jeden z trzech dostępnych trybów;

  • "Original", czyli rozgrywka taka jak w Resident Evil z 1996 roku;
  • "Beginner", gdzie gracz ma podwojenie amunicji/tuszu do zapisu gry, zwiększone zdrowie oraz obrażenia. Dodatkowo włączona zostaje opcja automatycznego namierzania;
  • "Arrange", czyli znacznie zmodyfikowaną wersję Resident Evil. Domyślny ubiór Jill, Chris oraz Rebecci jest inny, tak jak umiejscowienie kamer w trakcie gry czy niektórych przedmiotów. Dodatkowo kilka wydarzeń zostaje przesuniętych w czasie, a domyślna broń otrzymuje nie tyle chromowaną powłokę, co losową zdolność zabicia zombie jednym trafieniem.

Fabularnie tytuł opowiada losy członków Special Tactics And Rescue Squad (S.T.A.R.S.), między innymi Chrisa Redfielda i Jill Valentine, wysłanych do okolic Raccoon City celem zbadania serii zagadkowych morderstw. W trakcie przemierzania lasu zostają oni zaatakowani przez grupę psów, wskutek czego muszą schronić się w znajdującej się tam posiadłości. Na miejscu okazuje się, że jest ona czymś więcej niż tylko zwykłym domem, tak więc decydują się oni nie tyle uciec stamtąd żywcem, co także odkryć tajemnice tego miejsca. 

Różnice względem wersji z 1996 roku:

  • (Amerykańska wersja) Przywrócenie systemu celowania z wersji japońskiej.
  • Zmiana ścieżki dźwiękowej, za jaką miał odpowiadać Mamoru Samuragōchi - najbardziej znany jej fragment to motyw z piwnicy. Lata później okazało się, że Mamoru miał "kompozytora ducha", któremu płacił za komponowanie utworów.
  • Płyta z wersją demonstracyjną Resident Evil 2 (Biohazard 2), nieobecna w wydaniu niemieckim z powodu obaw o blokadę sprzedaży z uwagi na przemoc.
  • Wersja amerykańska nie ma nieocenzurowanego wprowadzenia, niewgranego prawdopodobnie wskutek wypadku przy pracy. Ma ono, tak jak brytyjskie wydanie, znany wcześniej materiał wideo, co nie zostało zmienione przy późniejszych reedycjach poprzez PSN. 

Wideo - Resident Evil: Director's Cut - Dual Shock Ver.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper