Trespasser: The Lost World - Jurassic Park
102V

Trespasser: The Lost World - Jurassic Park

Trespasser: The Lost World - Jurassic Park
  • Premiery
  • Świat: 28.10.1998
  • Europa: 1998
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Trespasser: The Lost World - Jurassic Park (znane także jako Jurassic Park: Trespasser albo Trespasser) to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez DreamWorks Interactive i wydana przez Electronic Arts 28 października 1998 roku w USA i w 1998 roku w Europie wyłącznie na komputery osobiste z systemem Windows.

Produkcja jest przedstawicielem gier na licencji, w tym przypadku chodzi o serię znaną w Polsce jako Park Jurajski. Gracz natknie się więc na typowe dla uniwersum lokacje, postacie oraz wrogów. Na tle większości gier z okresu Trespasser wyróżnia się bardzo zaawansowaną fizyką - interakcja odbywa się na drodze ramienia głównej bohaterki, którym to gracz porusza za pomocą myszki oraz wysokim realizmem. W ramach mechaniki rozgrywki twórcy postawili na minimalizację HUD (Head-Up Display), a typowe dla tego elementu informacje przeniesiono na bohaterkę (np. tatuaż na piersi informuje o stanie zdrowia) - dodatkowo wspomniana fizyka pozwala na walkę przy pomocy otoczenia. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia, którą twórcy osadzili jakiś czas po wydarzeniach z filmu "Park Jurajski: Zaginiony Świat ". W jej ramach gracz pokieruje losami Anne, jedynej ocalałej z katastrofy samolotu w "Site B" na Costa Rican island, wyspie silnie związanej z kluczowymi dla uniwersum dinozaurami. Ranna Anne musi teraz za wszelką cenę wydostać z tego miejsca, co ze względu na obecne tam zagrożenie jest mocno utrudnione.

Produkcja spotkała się z nieprzyjaznym odbiorem ze strony recenzentów, a dodatkowo była komercyjną porażką i jedną z gorzej sprzedających się gier na licencji Parku Jurajskiego. Recenzenci, choć czasem chwalili rozbudowaną fizykę świata przedstawionego, dość często krytykowali niestaranne przygotowanie produkcji i bardzo słaba optymalizację.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry