At the Gates - opis gry
At the Gates to gra strategiczna wyprodukowana i wydana przez niezależne studio Conifer Games. Przy jego tworzeniu brał udział Jon Shafer, główny projektant Civilization V. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych.
Podczas zmagań przejmujemy kontrolę nad plemieniem barbarzyńców, których zadaniem jest przyspieszyć upadek Cesarstwa Rzymskiego. Gra jednak, pomimo osadzenia jej akcji w konkretnych realiach, nie trzyma się szczególnie mocno historycznych faktów.
Nasze perypetie sprowadzają się nie tylko do obalania imperiów i tworzenia historii. Ważniejsza jest proza życia codziennego. Nasza “armia” barbarzyńców składa się z klanów, a te z kolei składają się z rodzin. Im więcej rodzin, tym większa konsumpcja. Same klany posiadają zaś dwie losowo przydzielane im cechy, które decydują o ich charakterze. Mogą one w skrajnych przypadkach doprowadzić np. do konfliktów, co wymaga od nas umiejętnego zarządzania ‘podkomendnymi’. Klan da się w takich sytuacjach postawić do pionu i ukarać, lecz w efekcie straci on zgromadzone do tej pory doświadczenie. Od naszej “sławy” zależy zaś, czy nowe klany barbarzyńców będą chciały do nas przystąpić.
Inna niezwykle ważna kwestia to pozyskiwanie surowców i pożywienia, zwłaszcza to drugie jest bardzo cenne. Surowce nie są jednak wieczne - eksploatacja terenu sprawia, że z czasem pozyskujemy ich coraz mniej. Gdy nasze najbliższe otoczenie zostanie całkowicie przetrzebione, wówczas jesteśmy zmuszeni szukać nowego domu.
W świecie gry nie jesteśmy rzecz jasna sami. Zamieszkują go też inne plemiona (mniej lub bardziej rozwinięte), ale najważniejsza jest zachodnia i wschodnia część imperium rzymskiego (na początku gry obie są potężne, ale z czasem słabną). Nie mamy tu jednak rozbudowanych możliwości kształtowania stosunków dyplomatycznych. Rzecz sprowadza się do prowadzenia bitew i podbojów.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych