Radical Psycho Machine Racing - opis gry
Radical Psycho Machine Racing (znane jako RPM Racing) to gra wyścigowa wyprodukowana przez amerykańskiego dewelopera Silicon & Synapse (przemianowany później na Blizzard Entertainment) i wydana przez Interplay Productions w listopadzie 1991 w USA i 19 marca 1992 w Japonii jedynie na SNES. Jest to odświeżenie "Racing Destruction Set" z 1985 roku i pierwsza samodzielna gra studia, choć wcześniej odpowiadało za porty kilku produkcji na Windows 3.x, Macintosh albo Amigę.
Produkcja jest grą wyścigową wykorzystującą zarówno rozwiązania wersji odświeżanej (silnik logiczny), R.C. Pro-am jak i autorskie. Jest to więc pozbawiona fabuły gra oferująca różne tryby: pełny sezon, pojedynczy losowy wyścig albo wybrany przez gracza (gdzie może albo zmierzyć się z SI albo innym graczem). Jest 128 tras łącznie, a na SI składa się 8 kierowców z których każdy ma skojarzony z nim pojazd. Gracz ma do wyboru 3 rodzaje pojazdów z różnym zachowaniem na określonym rodzaju tras czy parametrami i wyposażenie bojowe.
W trybie sezonu gracz ściga z innymi graczami, a nagroda zależy od pozycji. Gracz jest w określonej grupie - im wyższa grupa tym większe nagrody, ale i większe koszta. Można wprawdzie bezpłatnie przejść do niższej grupy, ale powrót wciąż będzie kosztował. Twórcy oddali także w ręce graczy narzędzie do tworzenia własnych tras. Wśród opcji edytora są takie opcje jak linia startowa, grawitacja czy rodzaj nawierzchni.
Jako ciekawostkę można dodać, że jest to jedna z pierwszych amerykańskich gier wyprodukowanych na SNES wykorzystujących "High Resolution Graphics Mode". Produkcja, choć zyskała na jakości grafiki, z przyczyn sprzętowych była ograniczona w kolorach. W efekcie tego w kontynuacji, Rock N' Roll Racing, pomysł ten został zarzucony. Za większość produkcji odpowiada Allen Adham, jeden ze współzałożycieli studia, który został wsparty przez Interplay oraz technologię Rebbecci Heineman.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych