Radical Psycho Machine Racing
138V

Radical Psycho Machine Racing

Radical Psycho Machine Racing
  • Premiery
  • Świat: Listopad 1991
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Wyścigi
  • Liczba graczy: 1 albo 2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Radical Psycho Machine Racing (znane jako RPM Racing) to gra wyścigowa wyprodukowana przez amerykańskiego dewelopera Silicon & Synapse (przemianowany później na Blizzard Entertainment) i wydana przez Interplay Productions w listopadzie 1991 w USA i 19 marca 1992 w Japonii jedynie na SNES. Jest to odświeżenie "Racing Destruction Set" z 1985 roku i pierwsza samodzielna gra studia, choć wcześniej odpowiadało za porty kilku produkcji na Windows 3.x, Macintosh albo Amigę. 

Produkcja jest grą wyścigową wykorzystującą zarówno rozwiązania wersji odświeżanej (silnik logiczny),  R.C. Pro-am jak i autorskie. Jest to więc pozbawiona fabuły gra oferująca różne tryby: pełny sezon, pojedynczy losowy wyścig albo wybrany przez gracza (gdzie może albo zmierzyć się z SI albo innym graczem). Jest 128 tras łącznie, a na SI składa się 8 kierowców z których każdy ma skojarzony z nim pojazd. Gracz ma do wyboru 3 rodzaje pojazdów z różnym zachowaniem na określonym rodzaju tras czy parametrami i wyposażenie bojowe.

W trybie sezonu gracz ściga z innymi graczami, a nagroda zależy od pozycji. Gracz jest w określonej grupie - im wyższa grupa tym większe nagrody, ale i większe koszta. Można wprawdzie bezpłatnie przejść do niższej grupy, ale powrót wciąż będzie kosztował. Twórcy oddali także w ręce graczy narzędzie do tworzenia własnych tras. Wśród opcji edytora są takie opcje jak linia startowa, grawitacja czy rodzaj nawierzchni.

Jako ciekawostkę można dodać, że jest to jedna z pierwszych amerykańskich gier wyprodukowanych na SNES wykorzystujących "High Resolution Graphics Mode". Produkcja, choć zyskała na jakości grafiki, z przyczyn sprzętowych była ograniczona w kolorach. W efekcie tego w kontynuacji, Rock N' Roll Racing, pomysł ten został zarzucony. Za większość produkcji odpowiada Allen Adham, jeden ze współzałożycieli studia, który został wsparty przez Interplay oraz technologię Rebbecci Heineman.


Opis opracował: BZImienny